Ziua Uniunii Europene a fost marcată, aşa cum se cuvine, şi la Craiova. Nu vorbim despre manifestările oficiale, prezentate în cotidianul nostru, ci de cele educaţionale, în care au fost implicate instituţii cu prerogative în domeniu, este vorba de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, Casa Corpului Didactic Dolj şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Dolj . Totul a fost făcut în beneficiul copiilor, în primul rând, şi al cadrelor didactice.
România a sărbătorit, pe 9 mai, pe lîngă „Ziua Independenţei” şi „Ziua Victoriei”, şi „Ziua Europei”. Pentru cea din urmă sărbătoare, în toate unităţile de învăţământ preuniversitar din Dolj au fost organizate evenimente care să marcheze data amintită. „Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj şi Casa Corpului Didactic Dolj au marcat această zi prin realizarea unei expoziţii şi a unei „mese rotunde”, la sediul ISJ Dolj, în cadrul Proiectului „Open Doors for Non-Formal”, iniţiat de Şcoala Gimnazială din comuna Ghindeni, care are termen de finalitate în 2016, şi este finanţat prin Erasmus +, de către Uniunea Europeană. Reprezentanţii tuturor partenerilor din străinătate (Grecia, Turcia, Lituania, Polonia – din Craiova partener fiind Liceul „Matei Basarab”- ) s-au confruntat cu o problemă comună: slaba motivaţie pentru învăţare şi pentru alte activităţi şcolare ale elevilor. Ne-am decis să facem câţiva paşi pentru a rezolva această problemă, împreună cu CJRAE Dolj şi „Quarter Meditation ” din Olanda, prin implementarea unor metode non-formale de predare”, a declarat prof. Ani Drăghici, inspector pentru implementarea proiectelor europene, din cadrul ISJ Dolj.
O prezentare internaţională
Parteneriatul de care vorbeşte reprezentantul ISJ Dolj este cât se poate de adevărat, chiar mass-media amintindu-l, în urmă cu câteva zile, inclusiv în cotidianul nostru. „Am avut, ca invitaţi, pe 7 mai, la Aula „Buia” a Facultăţii de Agronomie, din cadrul Universităţii din Craiova, invitaţi la Conferinţa Internaţională de diseminare şi exploatare a rezultatelor proiectului „How to use non-formal methods in the formal education”, care a avut, drept rezultat, realizarea unui Ghid, tipărit, de bune practici în acest domeniu. Metodele de lucru în cadrul parteneriatului sunt activ-participative şi non-fornale, centrate pe grup. Au participat 17 profesori şi formatori străini, care, pe lângă şedinţele de lucru, au avut ocazia să cunoască frumuseţile arhitecturale, istoria şi ospitalitatea Craiovei, precum şi zona Olteniei”, a precizat prof.dr. Marinela Dumitrescu, director al CJRAE Dolj.