Catastrofa A320: Depresie şi criză de anxietate?

0
314


Un psiholog urma să consulte, ieri, documentele Autorităţii de Supervizare a Traficului Aerian German (Luftfahrt Bundesamt, LBA), afirmă cotidianul „Bild”, de regulă bine informat. La rândul său, „The Daily Telegraph” afirmă că poliţia urmează să facă dezvăluiri „importante”. Anchetatorii, care au percheziţionat, joi, cele două domicilii ale copilotului Andreas Lubitz (28 de ani), din Dusseldorf şi Montabaur, au ridicat unitatea centrală a unui calculator, doi saci mari, albaştri, dar şi o cutie de carton vizibil încărcată. Potrivit jurnalului britanic „The Times”, Lufthansa ştia bine că Andreas Lubitz era depresiv. Ca şi „Bild”, cotidianul englez evocă o ruptură sentimentală recentă, dar „Frankfurter Allgemeine Zeitung” menţionează „un sindrom de epuizare profesională”. Se spune că, în 2009, Andreas Lubitz ar fi suferit de epuizare profesională şi depresie, deşi preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că acesta era apt de zbor. El a precizat că Lubitz începuse procedurile pentru obţinerea brevetului de pilot comercial în 2008, dar le întrerupsese o perioadă în care a fost însoţitor de bord.  Supoziţiile se bat cap în cap, unele dintre ele, şi, deocamdată, este hazardată orice preluare a lor. De pildă, preşedintele Asociaţiei Aeronautice, Klaus Radke, care l-a format în pilotaj, s-a arătat şocat , menţionând că nu are nicio explicaţie. A precizat doar că l-a cunoscut ca un tânăr foarte politicos şi glumeţ. Andreas Lubitz locuia la Montabaur (12.500 de locuitori ) în landul Rhenania-Palatinat. Părinţii săi trăiau de mai multă vreme într-o casă confortabilă, în vecinătatea unui aerodrom, care l-a ispitit de la vârsta de 14 ani să obţină brevetul de pilot. Şcoala de pilotaj Lufthansa este cea mai bună din lume, iar ratarea examenului de admitere a fost o referinţă care a permis tânărului pilot să-şi găsească de lucru într-o altă companie. Şi-a desăvârşit formarea la şcoala de pilotaj din Bremen, apoi în Phoenix (SUA). Era copilot pe A320 din toamna lui 2013. Revenirea la Lufthansa pare puţin enigmatică, dar toate detaliile se vor aşeza, cu siguranţă, într-un raţionament cât de cât coerent. Deocamdată ceea ce ştim e că accidentul aviatic s-a soldat cu moartea a 150 de persoane, în zona muntoasă din sud-estul Franţei, Barcelonnette, din provincia Haute-Provence. Nimeni n-a scăpat cu viaţă. Mai ştim că anchetatorii caută să afle dacă actul a fost premeditat sau nu. Nici o scrisoare de adio, nici un e-mail n-au fost găsite până ieri (vineri, 15:30). Nici un semn de raţiune politică sau religioasă. Cum spuneam, numeroase întrebări rămân fără răspuns. Potrivit informaţiilor M6, oprirea activităţii “pentru depresie” era prevăzută pentru perioada 16-29 martie. Antidepresivele găsite la unul din domiciliile sale, au fost prezentate de televiziuni fără a cita sursele. Parchetul din Marseille n-a vrut să comenteze aceste informaţii.