Colegiul Naţional Pedagogic “Ştefan Velovan” din Craiova este implicat într-un proiect Multilateral Comenius – “YoUtopia: towards participative citizenship” – în cadrul programului Lifelong Learning Programme.
Prima întâlnire a cadrelor didactice şi a elevilor a avut loc în perioada 18-22 noiembrie a.c. în Champagnole, Franţa. Delegaţia din partea colegiului craiovean a fost formată din: prof. Staicu Rodica Elena, coordonatorul proiectului, prof. Mărgineanu Simona Venera şi eleva Băluţă Bianca Ştefania, alături de cadre didactice de la instituţiile partenere: Siguldas pilsētas vidusskola (coordonatoare, Letonia), Lycée Paul Emile Victor (Franţa), Istituto Comprensivo 2CD ”G. Modugno” – S.M. ”Galilei” (Italia), Mithatpasa Orta Okulu (Turcia), XV Liceum Ogólnokształcące (Polonia), Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologíí (Cehia), 6ο Geniko Lykeio Aigaleo (Grecia). “Scopul proiectului Multilateral Comenius este de a promova conceptul de cetăţenie activă. Prin implicarea elevilor într-o serie de activităţi (cercetare, chestionare, pliante, broşuri, prezentări Power Point etc.) se urmăreşte conştientizarea acestora în legătură cu diferite aspecte ale vieţii sociale (împărţirea rolurilor şi responsabilităţilor între bărbaţi şi femei în societate, atitudini faţă de oamenii cu nevoi speciale, stereotipuri legate de procesele de migraţie şi etnicitate, discriminare, conflictele între generaţii, rolul persoanelor vârstnice în societate, evaluarea corectă a trecutului istoric, protejarea mediului înconjurător), încurajarea elevilor de a lua atitudine, de a se implica şi a deveni mai responsabili, dezvoltarea aptitudinilor personale, precum şi îmbunătăţirea competenţelor digitale şi de limbă engleză”, spun profesorii implicaţi în proiect.
Locul II pentru colegiul craiovean la expoziţia de logo-uri
Pe parcursul celor cinci zile de mobilitate, în Champagnole, a fost dezbătută prima temă a proiectului, intitulată “Gender Roles in Family and Society” (Împărţirea rolurilor şi responsabilităţilor între bărbaţi şi femei). Elevii şi profesorii au contribuit în cadrul unui atelier de lucru, Imagine a Better World, la “construirea” propriei “societăţi utopice” şi, de asemenea, a fost organizată o expoziţie de logo-uri pe tema proiectului, propunerea venită din România clasându-se pe locul II, la egalitate cu propunerea membrilor echipei din Letonia. “Au fost deosebit de utile toate aceste activităţi desfăşurate în cadrul primei reuniuni de proiect şi schimbul de experienţă a constituit o sursă de inspiraţie pentru organizarea activităţilor. Cadrele didactice participante au învăţat să comunice în limbile ţărilor partenere, iar reuniunea de proiect a dat un impuls derulării activităţilor din proiect la întoarcerea acasă”, au mai spus cadrele didactice implicate în proiect.
Proiectul “YoUtopia: towards participative citizenship” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius – Lifelong Learning Programme. Informaţiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.