Curtea Constituţională a decis că unele articole din Statutul parlamentarilor sunt neconstituţionale

0
342

Curtea ConstituÅ£ională (CC) a decis, miercuri, că unele articole din Statutul parlamentarilor sunt neconstituÅ£ionale. Judecătorii CurÅ£ii au stabilit că sunt contrare prevederilor ConstituÅ£iei articolul I al legii aflate la promulgare, punctele 18 ÅŸi 19. Potrivit modificărilor care fuseseră propuse, cererea de reÅ£inere, arestare sau percheziÅ£ie a deputatului ori a senatorului ar fi urmat să fie adresată de către ministrul JustiÅ£iei preÅŸedintelui Camerei din care deputatul sau senatorul face parte pentru a fi supusă aprobării plenului Camerei. Cererea trebuia să conÅ£ină indicarea cazului prevăzut de Codul de procedură penală ÅŸi motivele concrete ÅŸi temeinice care justifică luarea măsurii preventive sau dispunerea percheziÅ£iei. Tot articolul 1, punctul 18, declarat neconstituÅ£ional, stabilea că preÅŸedintele Camerei din care face parte deputatul sau senatorul aduce, de îndată, cererea la cunoÅŸtinÅ£a Biroului permanent, care o trimite Comisiei care are în competenţă analizarea situaÅ£iilor privind imunitatea pentru a întocmi un raport în termen de cel mult 3 zile. Potrivit modificărilor declarate neconstituÅ£ionale, raportul Comisiei urma să facă referiri punctuale la motivele concrete, legale ÅŸi temeinice invocate. MagistraÅ£ii de la Curtea ConstituÅ£ională au stabilit că este neconstituÅ£ional ÅŸi punctul 19 al articolului 1, prin care se introducea Articolului 24² în Legea 96/2006, cu următorul cuprins: «(1) Parchetul de pe lângă ÃŽnalta Curte de CasaÅ£ie ÅŸi JustiÅ£ie sesizează Camera DeputaÅ£ilor sau Senatul, după caz, pentru a cere începerea urmăririi penale pentru săvârÅŸirea unei fapte penale care are legătură cu exercitarea mandatului unui membru al Guvernului care are ÅŸi calitatea de deputat sau de senator, în temeiul Articolului 109 din ConstituÅ£ia României, republicată. Sesizarea trebuie să conÅ£ină motivele concrete, legale ÅŸi temeinice care justifică începerea urmăririi penale.(…) (4) Raportul Comisiei va face referiri punctuale la motivele concrete, legale ÅŸi temeinice invocate; acesta se aprobă prin votul secret al majorităţii membrilor prezenÅ£i. (…)»”.