Autobuzele Breda Menarini, urmărite de ANAF

2
902

RAT Craiova este luată la bani mărunţi de ANAF pentru o achiziţie mai veche. Este vorba de un lot de 40 de autobuze second-hand care au fost cumpărate în anul 2008, la un preţ de 40.000 de euro pe bucată, dar pe care conducerea regiei spune că nu le poate folosi fiind deja casate în momentul în care au fost cumpărate. 

Cele 40 de autobuze Breda Menarini au fost achiziţionate pe vremea directorului Marian Teodorescu, plătindu-se de la bugetul local suma de 49 de miliarde de lei vechi. La începutul lui 2009, după un mic scandal în ţara de provenienţă legat de documentaţie, autobuzele ajungeau, în sfârşit, în Craiova. Atât conducerea care a urmat după plecarea lui Teodorescu, în speţă managerul Marinel Florescu, cât şi conducerea actuală recunosc că mijloacele de transport nu au fost scoase niciodată în totalitate pe trasee. Fiind foarte vechi, ele nu au rezistat la rulare, regia trăgând concluzia că înlocuirea pieselor şi consumul de carburanţi costă foarte mult. După câteva încercări, autobuzele au fost abandonate la garaj.

Cum au ajuns autobuzele în Craiova

Primarul Lia Olguţa Vasilescu spune acum că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se interesează de ce a trebuit să fie făcută o astfel de investiţie. „Avem un raport de la ANAF care ne-a cerut să dăm o concluzie de oportunitate vizavi de această achiziţie de autobuze, în condiţiile în care avizul de oportunitate trebuia dat în momentul în care s-a trecut prin CL achiziţia de autobuze vechi. Practic, noi acum ce ar trebui să facem: să spunem noi, adică actualul CL, că vechiul CL a greşit, că, de fapt, nu era oportună achiziţia de autobuze vechi, pentru că majoritatea au fost casate de a doua zi în care au ajuns în România. Şi ştiţi bine în ce condiţii au ajuns în România: fără documentaţie, cu şoferi reţinuţi prin Italia”.

„Problema va ajunge la Parchet”

Concluziile ANAF au fost trimise, potrivit edilului, conducerii regiei. Actuala municipalitate crede că această achiziţie are un singur drum de urmat, şi anume către organele de anchetă care trebuie să stabilească în ce condiţii au fost procurate cele 40 de autobuze Breda Menarini. „Probabil că după ce se va face documentaţia, de aici va ajunge din nou în CL şi apoi problema va ajunge la Parchet. Pentru că nu e ceva care să vrem să acoperim şi nici nu avem de ce să acoperim. Este o instituţie a statului care ne-a sesizat o neregulă gravă în ceea ce priveşte administrarea banului public şi e foarte clar că noi nu avem altceva de făcut decât să punem la dispoziţia organelor competente concluziile noastre. Să răspundă cine a greşit”, a mai spus Olguţa Vasilescu.

Investiţia nu este achitată nici acum

Reprezentanţii Primăriei Craiova susţin că şi la ora actuală se mai plătesc bani în contul comenzii care a fost livrată în 2008. „Noi, la ora actuală, plătim foarte mulţi bani de la CL pentru achiziţia acelor autobuze la mâna a doua. Aţi văzut că am fost întrebată de un cetăţean, la dezbaterea pe buget, că nu spuneam că iau autobuze noi şi de ce apare în buget achiziţia de autobuze second-hand. Şi i-am spus că sunt banii pe care îi plătim pentru că s-au cumpărat acum câţiva ani”, a spus primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu. Pe lângă cele 49 de miliarde de lei vechi care au fost scoase de la buget pentru cumpărarea mijloacelor de transport, autorităţile locale au cheltuit anual în jur de 10 miliarde de lei vechi pentru procurarea pieselor de schimb.

Nici la casare nu pot merge!

Pentru că nu mai pot fi scoase în trafic, majoritatea autobuzelor Breda Menarini stau acum în parcul auto al RAT Craiova. Potrivit directorului Radu Preda, situaţia lor e una incertă şi pentru regie, întrucât nici nu pot fi casate, nefiind rulate, şi nici nu pot fi reparate, fiind prea vechi. „Sunt parcate şi nici nu putem să le casăm pentru că nu îndeplinesc norma de casare. Şi nu o să îndeplinească norma de casare pentru că nu sunt în trafic. Şi o să stea să putrezească acolo, noi o să le păzim… Niciodată nu o să avem bani să le reparăm, pentru că ar costa cam 20-30.000 de euro şi nu merită. Noi, deocamdată, le păzim, mai dispare una-alta, pentru că aşa e în capitalism”. Până la urmă, soluţia ar fi să fie vândute la fier vechi pentru ca RAT Craiova să nu mai plătească impozitele.

2 COMENTARII

  1. Nastase Sutru si marian Teodorescu, fostii directori ai RAT Craiova sint autorii jafului. Dosarul a fost blocat din ratiuni politice. Vedeti unde s-au dus comisioanele!

Comments are closed.