Cursuri de formare pentru profesorii doljeni

0
445

Începând cu luna septembrie a.c., cadrele didactice din Dolj vor avea posibilitatea de a se înscrie la un program de formare pentru dezvoltarea competenţelor necesare desfăşurării cu succes a activităţii profesionale, în contextul actual al reformării sistemului educaţional românesc.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Teleorman, Asociaţia ROMFRA Alexandria, Softwin SRL Bucureşti implementează proiectul „Cariera de succes în învăţământul preuniversitar prin implementarea de programe de formare inovative!”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Proiectul se derulează în perioada la 1 septembrie 2010 – 31 august 2013 şi are ca obiectiv general îmbunătăţirea accesului şi a participării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar din regiunile Sud-Muntenia şi Sud-Vest la cursuri de formare continuă in domenii prioritare de reforma în Educaţie – TIC, abilitare curriculară şi psihopedagogică. Profesorii vor învăţa despre managementul clasei gestionarea situaţiilor de criză, metode interactive de predare-învăţare, proiectarea şi implementarea curriculumului centrat pe competenţe.

Probleme dascălilor, descoperite pe baza chestionarelor

Cursurile se vor derula în sistem „blended learning”, activităţile propuse fiind desfăşurate atât faţă în faţă cu formatori selectaţi, cât şi on-line, prin intermediul portalului ce va fi creat şi destinat formării continue. Cursurile vor conţine informaţii care să răspundă la probleme întâmpinate de cadrele didactice la clasă, identificate de o echipă de şase experţi folosind două metode: ancheta prin chestionar la care au răspuns 3.319 cadre didactice şi ancheta prin interviuri focalizate (focus grupuri) la care au participat 134 de cadre didactice. Rezultatele acestui studiu stau la baza programelor celor trei cursuri ale programului de formare (cursul ECDL este acreditat începând cu anul 2008) proiectate de trei echipe de experţi de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Craiova şi Universitatea din Bucureşti, urmând a fi supus acreditării M.E.C.T.S. în perioda următoare.