Unităţile de asistenţă medico-socială înfiinţate prin hotărâri ale consiliilor locale din oraşe care au mai mult de 5.000 de locuitori vor putea trece în responsabilitatea administrativă şi financiară a consiliilor judeţene, în condiţiile în care consiliile locale şi consiliile judeţene hotărăsc de comun acord acest lucru.
Guvernul a adoptat, în acest sens, o ordonanţă de urgenţă de modificare a OUG nr. 70/2002 privind administrarea unităţilor sanitare publice de interes judeţean şi local.
Până în prezent, prevederea se aplica unităţilor de asistenţă medico-socială din oraşele cu mai puţin de 5.000 de locuitori.
Măsura propusă are în vedere asigurarea finanţării necesare funcţionării unităţilor de asistenţă medico-socială de către consiliile judeţene.
Beneficiarii serviciilor acordate în unităţile de asistenţă medico-socială sunt persoane cu afecţiuni cronice care necesită, permanent sau temporar, supraveghere, asistare, îngrijire, tratament, cu o situaţie socială precară, aflate în imposibilitatea de a-şi dezvolta propriile capacităţi şi competenţe pentru integrare socială.
Consiliile judeţene vor aproba, prin hotătâri, regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatorică, precum şi numărul de personal ale unităţilor preluate. Totodată, consiliul judeţean va asigura cheltuielile de personal, cu excepţia cheltuieilor de personal aferente medicilor şi asistenţilor medicali, precum şi cheltuielile pentru hrană, bunuri şi servicii necesare întreţinerii şi funcţionării unităţilor preluate, reparaţii, consolidări, dotări. Consiliile judeţene care vor prelua unităţi de asistenţă medico-socială de la consiliile orăşeneşti vor avea şi competenţa de a aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al respectivelor unităţi, în condiţiile legii.