Disciplina “Noţiuni de prim-ajutor” ar putea deveni obligatorie în învăţământul preuniversitar şi universitar, în baza unei propuneri legislative de modificare a Legii educaţiei, care se află în consultare publică la Camera Deputaţilor până pe 30 decembrie.
“În toate nivelurile sistemului naţional de învăţământ, preuniversitar şi universitar, cu excepţia celui prevăzut la art 23. alin 1.lit a, se include disciplina Noţiuni de prim ajutor ca disciplină obligatorie de studiu. Planul şi programa naţională precum şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de personalul didactic pentru disciplina Noţiuni de prim ajutor se aprobă prin ordin comun al Ministerului Educaţiei Naţionale şi al Ministerului Sănătăţii”, se arată în propunerea semnată de 37 de parlamentari PSD.
De asemenea, iniţiativa mai prevede că “educaţia fizică şi sportul, precum şi orele de Noţiuni de prim ajutor în învăţământul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ”.
Iniţiativa a fost depusă la 25 noiembrie la Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor şi se află în consultare publică până la data de 30 decembrie 2015. Iniţiatorii îşi motivează acest demers prin necesitatea ca fiecare individ să ştie să acţioneze atunci când se află în faţa unei urgenţe medicale sau să cunoască modalităţile de a evita sau reacţiona în faţa unui pericol cu potenţial vital.
“Actuala pregătire necorespunzătoare a populaţiei privind acodarea primului ajutor e cauzată în primul rând de slaba eficienţă a actualelor programe. De cele mai multe ori avem de-a face cu o abordare superficială şi sumară în cadrul orelor de dirigenţie, biologie sau educaţie fizică sau cu predarea sporadică de către diverse organizaţii sau persoane (…)Scopul legii este de a corecta aceste deficienţe şi de a introduce noţiunile de prim-ajutor ca disciplină obligatorie de studiu”, se arată în expunerea de motive a propunerii legislative.