Proiectele europene în școli joacă un rol crucial în dezvoltarea competențelor elevilor și în extinderea orizonturilor educaționale. Aceste inițiative oferă oportunități de învățare practică prin schimburi interculturale, dezvoltarea abilităților lingvistice și implicarea în activități care promovează diversitatea și toleranța. Participarea la astfel de proiecte îmbunătățește, de asemenea, abilitățile de colaborare și adaptabilitate ale elevilor, pregătindu-i pentru piața muncii globalizată. ţinând cont de aceste lucruri, Liceul Tehnologic “Horia Vintilă” din Segarcea este implicat total ţi astfel de proiecte.
Liceul Tehnologic ,,Horia Vintilă” Segarcea implementează, pe parcursul anilor 2023-2024, proiectul cu numărul 2023-1-RO01-KA121-VET-000120871care are ca obiective: creşterea competenţelor generale și specifice ale elevilor, în domeniul de pregătire, pentru îmbunătățirea nivelului de calificare și compatibilizarea cu cel european, respectându-se principiile incluziunii și diversității; perfecţionarea profesională și personală a cadrele didactice, pentru realizarea transferului de bune practici în sistemul TVET, pentru creșterea calității demersului didactic, cu efecte directe în rezultatele la învățareale elevilor, la examenele naționale; consolidarea administrării şi managementul relaţiilor internaţionale, în scopul pledării pentru calitate în EFP, recunoaşterea RI ale stagiarilor VET şi competitivitatea acestora pe piaţa europeană a muncii. “Grupul țintă al proiectului este format din 26 de elevi de la învățământul liceal și profesional, nivel 3 și 4, domeniul mecanică, calificarea “mecanic agricol ” și specializarea “tehnician mecanic pentru întreținere și reparații”, din anul școlar 2023-2024, clasa a X-a și clasa a XI-a. Perioada mobilității elevilor a fost cuprinsă între 14.04.2024-27.04.2024, iar stagiul de pregătire practică s-a desfașurat în orașul Paphos, din Cipru. Pe parcursul lunilor februarie-martie s-au derulat activițăți de selecție și pregătire pedagogică, lingvistică, interculturală și referitoare la riscuri. Dintre rezultatele obținute de elevi, amintim: Competențe dezvoltate: stabileşte procesul tehnologic de asamblare; identifică datele iniţiale ale procesului de asamblare; stabilirea metodelor de asamblare; asigurarea condiţiilor materiale necesare asamblării; identificarea tipurilor de asamblări nedemontabile utilizate la realizarea unor produse specifice calificării; executarea operaţiilor de asamblare nedemontabila a părţilor componente ale unor produse specifice calificării; realizarea unor produse specifice prin asamblări nedemontabile; identificarea tipurilor de asamblări demontabile utilizate la realizarea unor produse specifice calificării; executarea operaţiilor de asamblare demontabilă a părţilor componente ale unor produse specifice; efectuarea de lucrări de asamblare demontabilă; aplicarea procedurilor de calitate pentru lucrările executate. Dintre toate proiectele europene în care a fost implicat, Liceul Tehnologic Horioa Vintilă Segarcea, acest proiect dă, de fapt, cea mai concisă definiție a proiectelor europene: oportunități pentru că elevii și profesorii, ca principali beneficiari, au câștigat o experiență de formare în străinătate, au dobândit cunoștințe noi în domeniul mecanicii, în domeniul educației digitale și în domeniul educației incluzive. Mobilitatea a deschis elevilor și profesorilor, noi orizonturi în direcția dezvoltării personale, ei fiind îndrumați să descopere legături între istorie, cultură, artă, arhitectură, religie, mediul înconjurător, identitate europeană și națională”, a precizat prof. Claudiu Gavrilă, direcftor al Liceului Tehnologic “Horia Vintilă” .