Lecţii de arhitectură la clasele III şi IV şi de istoria jazz-ului la liceele de muzică, din toamnă

0
367

Elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor putea învăţa despre arhitectură şi mediul construit, iar elevii din liceele de muzică vor putea studia istoria jazzului, începând cu anul şcolar 2014 – 2015, informează Ministerul Educaţiei. Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a aprobat deja, prin ordin de ministru, programa şcolară pentru disiplina opţională „De-a arhitectura. Educaţie pentru arhitectură şi mediu construit” pentru clasele a III-a şi a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase se vor familiariza cu modul în care se construieşte mediul, dar şi cu elemente minimale de arhitectură. Programa propune şi activităţi în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învăţate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă şcolară, pilotat în cinci şcoli din Bucureşti, pe parcursul anului şcolar 2012 – 2013. Proiectul a fost elaborat împreună cu specialiştii din Ordinul Arhitecţilor din România, Asociaţia Arhitectura şi specialiştii Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Bucureşti. Au fost aprobate, de asemenea, şi programele şcolare pentru învăţământul liceal, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opţionale „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară” şi „Istoria jazzului”. Prima disciplină vizează elevii din ciclul liceal, clasele IX – XII, iar cea de-a doua elevii din clasele a XI-a şi a XII-a. În cadrul disciplinei „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară”, elevii vor aprofunda genurile şi formele muzicale specifice: ragtime, blues, boogie-woogie, bebop, jazz afro-brazilian etc. În plus, elevii vor învăţa să interpreteze vocal şi să realizeze acompaniamente vocal – instrumentale solo sau în grup pentu acest gen. Disciplina „Istoria jazzului” este axată pe prezentarea originilor şi contextului istoric al apariţiei jazzului, iar liceenii cărora li se adresează vor învăţa să opereze cu concepte şi termeni specifici, dar şi să identifice forme de expresie în muzică, literatură şi dans.