Profesorii implicaţi în proiecte europene, în vizorul ISJ Dolj

0
415

Directorii unităţilor de învăţământ din judeţul Dolj au fost atenţionaţi, ieri, în legătură cu modalitatea implementării proiectelor europene pentru mobilităţi, întrucât s-au înregistrat mai multe nereguli. Inspectorii şcolari au precizat că, în multe cazuri, se urmăreşte strict îndeplinirea condiţiilor minime impuse de legislaţia de implementare, pentru ca o parte din banii europeni să rămână şi în buzunarul beneficiarilor, în loc să se realizeze mai multe deplasări în folosul elevilor.

„Atenţie cei care aveţi proiecte multilaterale finanţate de Uniunea Europeană, între 15.000 de euro şi 24.000 de euro pentru derulare şi mobilităţi! Ce am văzut în şcoli şi ce am auzit că se întâmplă. Vreţi să faceţi fix numărul de mobilităţi minim pe care Agenţia Naţională vi-l impune şi consideraţi că acele sume consistente trebuie să intre în buzunarul fiecăruia. Banii alocaţi nu sunt de buzunar. Nu trebuie să dăm pe chitanţă la fiecare elev, la fiecare profesor bani de buzunar. Coordonatorul de proiect trebuie să facă mai multe mobilităţi”, a precizat inspectorul şcolar pe proiecte europene Diana Brătucu.

O altă neregulă semnalată este că directorii unităţilor de învăţământ au luat şi măsuri în afara legislaţiei în cazul profesorilor plecaţi: fie au mai contractat un suplinitor şi s-a ajuns să se plătească doi dascăli pentru un post, fie s-a ajuns în situaţia ca dascălul implicat în proiect să nu fie retribuit de şcoală pe perioada mobilităţii.