Judeţul Dolj, locul V în ţară, după afişarea rezultatelor finale la Bacalaureatul de toamnă

0
342

Rezultatele finale obținute de absolvenții studiilor liceale la probele scrise ale examenului național de Bacalaureat – sesiunea august 2023 –au fost afișate în ziua de 29 august, în centrele de examen și pe site-ul dedicat. În județul Dolj, rata de promovare înregistrată după soluționarea contestațiilor este de 37,2% (în creștere cu 3%, comparativ cu afișarea rezultatelor inițiale34,2 %). În anul școlar 2021-2022, rata de promovare a fost de 36,1%. Județul Dolj este clasat pe locul V la nivel național.

Astfel, din totalul celor 783 de candidați prezenți, au promovat 292 candidați (268 au promovat inițial). Au fost depuse 328 de contestații:100 de contestații la proba Ea) – Limba și literatura română; 98 de contestații la proba Ec) – Proba obligatorie a profilului; 130 de contestații la proba Ed) – Proba la alegere a profilului și specializării. În urma reevaluării lucrărilor, 160 de contestații au fost admise în plus, 153 de contestații au fost admise în minus și 15contestații au rămas nemodificate. Față de rezultatele inițiale,24 de candidați au fost declarați promovați după reevaluarea lucrărilor. Astfel, 12 unități școlare au rata de promovare peste 50% , iar trei unități școlare au rata de promovare 0% . Reamintim că în această sesiune au fost înscrişi 963 de candidați pentru a susține probele, iar  un  candidat a fost eliminat pentru tentativă de fraudă.

Metodele moderne ajută procesul educaţional

Începând cu această sesiune a Examenului Național de Bacalaureat, Ministerul Educației a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor, proces care a oferit o serie de beneficii semnificative comparativ cu formatul clasic de evaluare: au fost eliminate costurile pentru transportul lucrărilor dintr-un județ în altul, în vederea evaluării, implicit birocrația aferentă (borderourile individuale de notare, precum și cele finale au fost generate automat, odată cu finalizarea evaluării); a fost redus substanțial timpul de lucru destinat evaluării; lucrărille pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali a fost mai mare de un punct au fost transmise, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori; a fost diminuat riscul erorii umane în privința calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator în vederea afișării rezultatelor. Important de menționat este și faptul că lucrările se scanează în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind apoi încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, fără implicarea candidaților/profesorilor asistenți. Ulterior, repartizarea lucrărilor se face automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații.

Rezultatele obligă

Rezultatele obţinute în Dolj, mai mult decât mulţumitoare, au fost explicate de prof. dr. Daniel Alexandru Ion, inspector general al învăţământului doljean: “Aceste rezultate sunt obiectul unei pregătiri foarte bune, desfăşurate de-a lungul timpului. Evaluarea digitală a fost o provocare pentru noi, pe care sunt convins că am depăşit-o. În acelaşi mod vom merge în continuare şi, dacă este posibil, să extindem sistemul şi la simulări. Datorită acestei modalităţi noi, nu au fost discrepanţe majore între notele obţinute iniţial şi cele de după contestaţii. În Dolj, rezultatele sunt, cred, foarte bune, ceea ce ne obligă. După cotestaţii avem un rezultat mai mult decât meritoriu: la Liceul Teoretic din Amărăştii de Jos, procentul de promovabilitate , după contestaţii, a ajuns la peste 11%, după ce, înainte, a fost 0%. Nu putem ascunde faptul că trei instituţii de învăţământ liceal din judeţ, cele de la Cârcea, Bârca şi Cetate, sunt la 0%. Oricum, ISJ Dolj va continua să remedieze lipsurile din procesul de învăţământ din judeţ.  ”