Ţara Oaşului a devenit celebră prin portul popular, prin arta, muzica şi dansul specific oşenesc, care se desfăşoară privirilor în special cu ocazia unor evenimente deosebite: nunţi, hore, şezători, sâmbre, lăutul torturilor şi alte sărbători. De altfel, nunta oşenească reprezintă unul din elementele cele mai spectaculoase ale culturii populare din nord-vestul Transilvaniei. Deosebite sunt împletitura şi cununa de mărgele purtate de mirese. „(…) Din dorinţa simplă de a împărtăşi bucuria firească, copilărească poate, a participării la o tradiţie unică din Țara Oaşului – împletitul miresei, un obicei mai puţin oferit privitorilor, dar dăruit tainic celor care au vederea întoarsă spre înlăuntru…”, Mihaela Grigorean a publicat, recent, la Editura „Ecou Transilvan”, din Cluj-Napoca, lucrarea „Un periplu al Frumuseţii în Țara Oaşului-împletitul miresei”. Cu aceasta, dar şi cu îndemnul unei călătorii în satele Oaşului, autoarea vine şi la Craiova – vineri, 31 martie, ora 18.00, la Casa de Cultură „Traian Demetrescu”.
Profesoară de limba şi literatura română la Liceul Teoretic Negreşti Oaş şi agent de turism la Centrul de informare turistică Vama (judeţul Satu Mare), Mihaela Grigorean (n. 1979, Turţ) va susţine aici conferinţa cu tema „Împletitul miresei în Țara Oaşului”, în cadrul proiectului TRADEM (Taifasuri Rânduite Artistic Despre Emoţii Manifestate). Cu acelaşi prilej se vor viziona filmuleţe şi fotografii documentare ce vor ilustra subiectul ales spre discuţie. Întâlnirea este moderată de Petrişor Militaru, iar intrarea la eveniment este liberă.
Mihaela Grigorean este doctor în filosofie (studii transdisciplinare) al Facultăţii de Studii Europene din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. A publicat peste 30 de articole în reviste ştiinţifice de prestigiu naţional sau internaţional ori în volume colective, participând la diverse colocvii şi conferinţe din ţară şi din străinătate. A mai publicat cartea „O hermeneutică transdisciplinară a Evangheliei după Toma (Prefaţă de Basarab Nicolescu, Editura „Curtea veche”, Bucureşti, 2014).