Pasajele lui Solomon se făcură trei

0
397

Pe când se afla la deschiderea lucrărilor de execuţie pe strada “Amaradia”, primarul Antonie Solomon a anunţat, în premieră, că intenţionează să continue moda pasajelor în Craiova. Cele două pasaje, cel suprateran de la kilometrul zero şi cel subteran de sub strada “Arieş”, vor fi completate cu al treilea, care se va construi peste Calea Bucureşti, la intersecţia de la Universitate.

Primarul Antonie Solomon a mai deschis, ieri, un şantier, al patrulea din setul de şase străzi care se reabilitează pe bani europeni. Pe când se afla pe strada „Amaradia”, care a început să fie şi ea reabilitată, primarul a spus că are de făcut un anunţ în premieră. “Vă spun în premieră că mâine (n.r. – astăzi,) ne vom întâlni cu proiectanţii de la Search Corporation ca să găsim o soluţie. Ori facem o supratraversare din Gării înspre pasajul subteran ori o supratraversare peste bulevardul „Carol”. Deci, să mai facem un pasaj”, a declarat Solomon. Fără a mai aştepta să fie întrebat cum a luat această decizie, primarul a explicat că s-a gândit să mai construiască un pasaj, al treilea, pentru că îi mai rămân bani de la construcţia celui subteran. “Sunt convins că preţurile care se vor da la licitaţie vor fi destul de mici şi vor rămâne bani pentru încă unul. Şi atunci chiar poţi să spui că am fluidizat circulaţia în zonă”, a mai spus acesta.

Două variante sunt în studiu

Fiind un proiect cu totul nou, primarul a spus că nu are, deocamdată, mai multe date de detaliu referitoare la execuţia lui. «Voi discuta joi cu proiectanţii. Ori traversează Calea Bucureşti şi intră în „Arieş” la pasajul subteran, ori se pleacă din pasajul suprateran şi traversează bulevardul „Carol” spre piaţă. Şi o să fie linişte în Craiova. Asta e dorinţa mea şi, repet, soluţiile financiare sunt găsite», a insistat acesta. Potrivit lui Solomon, banii pentru construcţie ar veni dintr-o economie de la pasajul subteran, care este proiectat să treacă pe sub strada “Arieş”. Partea proastă este că execuţia acestui pasaj subteran încă întârzie. Solomon a spus, ieri, că Primăria este obligată să reia licitaţia, după ce o firmă a contestat procedurile la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). “Trebuie reevaluată licitaţia, dar până la urmă sperăm să terminăm mai repede cu pasajul acesta, în luna iunie să fie gata de începerea şantierului”, a declarat edilul-şef.

Pasajul suprateran înaintează lent

Până una, alta, avem tot un singur pasaj, cel de la kilometrul zero al Craiovei. Nici acesta însă nu a ajuns cu graficul la zi. În ciuda asigurărilor date de constructori, autorităţile locale au fost nevoite să înceapă, ieri, reabilitarea străzii “Amaradia” fără ca traficul să fie posibil pe sub scheletul său. “La kilometrul zero, traficul e tot blocat. Deocamdată, nu se poate trece pe sub pasaj pentru că sunt nişte lucrări cărora nu ai ce să le faci. De asta spuneam că nu se poate recupera nici măcar o zi. Trebuie să stai trei săptămâni ca betonul să se usuce, nu ne jucăm, fiindcă această investiţie are o durată de viaţă de 100 de ani şi nu trebuie să apară nu ştiu ce crăpături prin beton. Este o arteră foarte importantă şi nu trebuie să ne batem joc, trebuie să o facem ca la carte”, a mai spus primarul Craiovei, amintindu-şi de termenul pe care SCT Bucureşti şi Erpia Craiova l-a avansat la ultima sa vizită pe şantier.

Şantier şi pe strada “Amaradia”

Un lucru e însă sigur: craiovenii nu se pot plânge că în oraşul lor nu se lucrează. La puzderia de şantiere care sunt deschise în acest moment în Bănie, de ieri s-a mai adăugat încă unul. E vorba de reabilitarea străzii “Amaradia”, o investiţie de circa 7 milioane de lei, cu tot cu TVA. “Durata execuţiei, aşa cum scrie în proiect, este de aproape patru luni, enorm de mult. Eu cred că un termen rezonabil pentru a dispărea disconfortul din zonă ar fi de 45-50 de zile. Şi o să îi rog pe cei care reabilitează această stradă să trimită mai multă forţă de muncă, mai multe utilaje, astfel ca, în maximum o lună şi jumătate, să fie dată în circulaţie, fiindcă este extrem de importantă”, a declarat primarul. O problemă tehnică s-ar putea ivi din cauza reţelelor de apă şi canalizare, care sunt foarte uzate şi care trebuie să fie înlocuite în totalitate de Compania de Apă „Oltenia”, acest lucru putând să încetinească ritmul lucrărilor.