Șoferii din Europa au parte de călătorii neplăcute și de costuri de reparație mari cauzate de gropile din asfalt, o problemă înrăutățită în urma iernii grele din acest an. Noua tehnologie Ford Focus de detectare a gropilor poate reduce efectele întâlnirii accidentale cu acestea. Tehnologia este parte a sistemului de suspensii cu amortizare controlată în mod continuu (Continously Controlled Damping), care monitorizează în timp real informațiile venite dinspre senzori pentru a asigura calitatea ținutei de drum. Tehnologia a fost perfecționată pe un circuit de teste care simulează suprafețe de rulare exigente pentru suspensii și care replică cele mai dificile gropi pe care le pot întâlni șoferii.
Köln, Germania, 28 iunie 2018 – Șoferii din multe regiuni ale Europei se confruntă cu o “criză a gropilor” care s-a agravat anul acesta din cauza “Bestiei din Est”, o masă de aer arctic care a produs condiții de formare a gheții ce au contribuit la degradarea asfaltului.
În Anglia și Țara Galilor s-a fost reparată anul trecut, în medie, o groapă la fiecare 21 de secunde.* În Roma s-a promis repararea a 50.000 de gropi într-o lună, iar procurorii au deschis un caz în instanță pe tema stării precare a drumurilor. În Köln, Germania, au fost raportate peste 6000 de gropi după iarna deosebit de rece din acest an.
Drumurile cu gropi nu numai că fac călătoriile inconfortabile: impactul dur cu acestea poate de asemenea dăuna roților, anvelopelor și suspensiilor vehiculului, ducând la costuri mari de reparații pentru proprietarii mașinilor.
Ford îi ajută acum pe toți șoferii noului Ford Focus să reducă impactul cu drumurile deteriorate prin introducerea unei tehnologii inovatoare de detectare a gropilor. Sistemul simte când o roată cade într-o groapă și ajustează cursa suspensiei, astfel încât roata să nu intre în întregime în ea.
Deoarece anvelopa și roata nu coboară până la capăt, ele nu lovesc partea opusă a gropii atât de tare. Suspensia spate poate reacționa chiar mai repede cu ajutorul unui semnal venit dinspre roata din față, înainte de a ajunge în dreptul gropii. Toate acestea se întâmplă într-o fracțiune de secundă.
“Inginerii noștri caută întotdeauna cele mai accidentate drumuri pentru a testa cu adevărat limitele suspensiei, dar observăm din ce în ce mai des că drumurile accidentate ne găsesc pe noi”, a declarat Guy Mathot, responsabil cu dinamica noului Ford Focus. “Gropile reprezintă o problemă care nu va dispărea curând. Dar, cu ajutorul sistemului avansat de suspensii de pe noul Focus, vom fi capabili să reducem impactul acestora.”
Sistemul complet nou de detectare a gropilor de pe Focus reprezintă o caracteristică a tehnologiei opționale de control al amortizării, care la fiecare 2 milisecunde monitorizează suspensia, caroseria, direcția și datele de frânare, ajustând răspunsul suspensiei pentru a asigura calitatea ținutei de drum.
Ford își dezvoltă sistemele de suspensie folosind un drum accidentat special creat la centrul de testare al companiei din Belgia. Acesta replică cu exactitate cele mai mari gropi și pericole rutiere din întreaga lume. Mai departe, inginerii perfecționează sistemele prin sute de ore de testare pe o gamă variată de drumuri publice europene, monitorizând sarcinile și tensiunea cu echipamente similare celor utilizate de seismologi pentru a studia cutremurele.