Craiovenii s-au călcat pe picioare pentru pliante gratuite

0
313

Craiovenii s-au îmbulzit mai ceva ca la maşina de îngheaţă la standurile de turism cu care autorităţile locale au ieşit în Piaţa Prefecturii. În numai câteva minute, au golit chioşcurile de pliante gratuite şi au cerut să li se mai aducă altele. La celelalte standuri, bătea vântul, cu tot cu oferte.

S-ar părea că mulţi craioveni au aşteptat cu sufletul la gură un târg de turism ca să descopere cât de frumos e oraşul în care locuiesc şi judeţul de care depind. Cele mai vizitate standuri în prima zi a <<Oltenia Travel & Business>> deschis vineri în Piaţa Prefecturii, au fost cele ale Primăriei Craiova şi Consiliului Judeţean Dolj. Pliantele ilustrate, şepcuţele, tricourile, pixurile şi albumele foto, toate distribuite gratis la aceste standuri, i-au făcut pe craioveni să se calce pe picioare, să-şi dea ghionturi şi, când nu au mai rezistat, să se ia la înjurături. Pentru că riscau să rămână chiar şi fără corturi, expozanţii au cerut ajutorul poliţiştilor locali. Numai sub supravegherea a doi agenţi, s-a reluat împărţirea materialelor promoţionale, care au fost împăţite până la ultimul exemplar.

Am văzut şi turişti fericiţi

Îndesându-şi pe ceafă o şepcuţă purtând înscrisurile Consiliului Judeţean Dolj sau punându-şi la buzunarul de la piept un pix din plastic cu Primăria Craiova, oamenii au uitat chionturile pe care le-au primit cât au stat la rând şi au plecat acasă fericiţi. Cei care au luat târgul în serios, au trecut prin maxim două stări. Întâi au fost derutaţi de faptul că, la mult trâmbiţatul târg, numărai agenţii pe degete, dar găseai, în schimb, informaţii despre cum poţi să-ţi educi câinele sau, de ce nu, platouri şi pahare pe care, dacă nu ar fi fost din sticlă, ai fi putut să le iei în concediu. De la derută, vizitatorii au trecut la o stare de dezamăgire. Pe lângă faptul că nu prea aveai de unde să-ţi alegi vacanţa perfectă, ofertele nu băteau cu realitatea nici ca preţ, fiind muilt prea scumpe pentru amatorii de gratuităţi.

Bănia, calificată  la turismul hotelier

Organizat de Primăria Craiova şi Agenţia de turism Mapamond, târgul de turism se doreşte să devină o tradiţie în Bănie, autorităţile simţindu-se un pic frustrate pentru faptul că e cam singurul municipiu din ţară în care nu se desfăşoară o piaţă de desfacere pentru vacanţe. De aceea, această ediţie va fi urmată de alta, în aceeaşi perioadă a anului următor, chit că expozanţii din aceste zile îşi găsesc sau nu clienţii scontaţi. Cât priveşte turismul, nici municipiul în sine nu stă prea bine. Această concluzie a fost trasă chiar de specialiştii în domeniu care au recunoscut că, dat fiind faptul că Bănia are o zestre modestă în privinţa atracţiilor turistice, aici se pretează un singur tip de turism, cel de business. Poate că nici la acesta nu s-ar fi calificat dacă o serie de dezvoltatori nu s-ar fi grăbit să-şi deschidă hoteluri cu săli de conferinţe, de trei şi patru stele, căutate pentru întâlnirile de afaceri.