Câteva sute de persoane au venit, ieri, la firma Manpower din Craiova – compania care se ocupă cu recrutarea de personal pentru Ford – pentru a-şi depune CV-urile şi pentru a lua bon de ordine pentru susţinerea unui interviu în vederea obţinerii unui loc de muncă. Manpower a început recrutarea de personal, după ce conducerea Ford România a anunţat, în urmă cu o săptămână, că va începe angajările la fabrica de la Craiova. Procesul de recrutare se va desfăşura pe parcursul a două săptămâni. Muncitorii vor lucra pentru producţia modelului B-Max, prezentat la Geneva şi EcoBoost. Compania va lansa în acest an producţia motorului de 1,0 litri EcoBoost, cât şi construcţia noului Ford B-MAX.
De ieri-dimineaţă se pot depune CV-uri pentru ocuparea unui loc de muncă la Ford Craiova. Până astăzi îşi depuseseră dosarele câteva sute de persoane. Dosarele de angajare nu se depun la sediul Ford, ci la o firmă de recrutare a forţei de muncă – Manpower –, care îşi are sediul în bulevardul „Nicolae Titulescu” nr. 35. În urmă cu o săptămână, Angella Alexander, director Resurse Umane Ford România, a anunţat aceste angajări. “Ford va demara un proces de angajare a 500 de muncitori pentru fabrica din Craiova. Ford va recruta, în principal, operatori de bază pentru liniile de producţie, dar în acelaşi timp suntem interesaţi şi de extinderea forţei de muncă prin aducerea unor specialişti de întreţinere”, a subliniat Angella Alexander, în cadrul unei emisiuni TV.
Visul de a lucra la o companie americană va fi în curând realitate pentru mai mulţi craioveni. De acest demers şi-au legat mulţi speranţele, iar cei care şi-au depus, ieri, CV-urile au spus că în Bănie, şi nu numai, îţi găseşti foarte greu de lucru. Oamenii sunt dispuşi să lucreze mai mult de opt ore pe zi, dacă aceasta ar fi condiţia de angajare la marele angajator Ford. „De când a venit Ford la Craiova am aşteptat momentul acesta. Ultima oară am lucrat la un service auto, ştiu meserie, dar dacă e ceva ce nu ştiu în acest moment sunt dispus să învăţ. Sunt firme foarte puţine în Dolj, iar din cauza crizei economice fiecare patron a dat afară din angajaţi. Ba, mai mult, îi pune pe angajaţi să lucreze la negru… Sper să mă număr şi eu printre cele 500 de persoane care vor lucra în viitorul apropiat la Ford”, a spus Marius Nica, 46 de ani, din Craiova.
AVAS şi Ford au modificat termenii
Grupul american a preluat în 2007, de la stat, compania Automobile
Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligaţia să realizeze până la 19 martie 2012 investiţii tehnologice şi de mediu de 675 de milioane de euro şi un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 de unităţi. În urmă cu ceva timp, toate aceste condiţii au fost modificate de comun acord cu AVAS-ul. Modelul B-Max, produs exclusiv la fabrica de la Craiova, va ajunge în showroom-urile din România în luna iulie, însă comenzile vor fi onorate începând cu luna septembrie. Conceptul B-Max a fost prezentat în luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva. Constructorul american a asamblat la Craiova, în intervalul aprilie 2010 – octombrie 2011, un număr de peste 17.000 de autoutilitare Transit Connect. Ulterior, producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, în urma deciziei grupului american de a reorganiza activitatea tuturor fabricilor pe care le deţine în Europa.
În România, vânzările de autovehicule au scăzut drastic comparativ cu 2008, când au fost livrate 324.080 de maşini, cu 11,7% mai puţine faţă de anul anterior, iar în 2009 a fost înregistrat un declin de 46%, la 147.962 de unităţi. În 2010, vânzările auto s-au redus cu 19%, la 119.417 unităţi, pentru ca în 2011 declinul să fie de 7,4%, la 110.598 de maşini.