În perioada aprilie 2013 – iunie 2014, ARIES Oltenia implementează proiectul: ”AGRICONS – Piaţa virtuală pentru produsele agro-alimentare şi din construcţii, instrument modern de susţinere a dezvoltării comune a afacerilor în zona transfrontalieră România Bulgaria”, în parteneriat cu Centrul Naţional pentru Servicii de Informare Pleven, Agenţia de Dezvoltare Regională şi Centrul de Afaceri 2000 Montana, Camera de Comerţ şi Industrie Vidin şi Asociaţia Patronatul Local al IMM–urilor Calafat, în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România – Bulgaria 2007 – 2013, Axa prioritară nr. 3: Dezvoltare Economică şi Socială, Domeniul de intervenţie 3.1: Susţinerea cooperării mediului de afaceri din zona transfrontalieră şi a promovării imaginii şi identităţii regionale. „Proiectul îşi propune să contribuie la consolidarea dezvoltării economice a zonei transfrontaliere ce cuprinde judeţele Dolj, Olt şi districtele Montana, Vidin şi Pleven, în domeniile agro-alimentar şi construcţii, prin crearea de instrumente moderne pentru stimularea schimburilor comerciale şi a afacerilor comune şi creşterea competitivităţii prin instruire şi marketing. Astfel, miercuri, 29 mai, ora 12.00, va avea loc conferinţa de lansare oficială a acestui proiect”, a precizat ing. Gabriel Vlăduţ, preşedintele ARIES Oltenia.
„Promovarea produselor locale prin marile reţele de aprovizionare şi hypermarketuri”
Activităţile proiectului vor cuprinde: înfiinţarea unui grup de lucru format din producători şi comercianţi din domeniile agro-alimentar şi construcţii care îşi desfăşoară activitatea în judeţele Dolj, Olt şi districtele Montana, Vidin şi Pleven, elaborarea unui soft al pieţei virtuale AGRICONS, care va cuprinde informaţii din cele două sfere de interes ale proiectului structurate pe secţiunile producători şi comercianţi/cumpărători, organizarea a două întâlniri în România şi Bulgaria pentru promovarea pieţei virtuale AGRICONS şi instruirea utilizatorilor portalului, o campanie de sprijinire a afacerilor din domeniile agro-alimentar şi construcţii prin crearea unei platforme e-learning şi organizarea a 4 seminarii de instruire în România şi Bulgaria, cu reprezentanţi din cele două domenii, elaborarea şi difuzarea unui film şi a unui spot de promovare a proiectului, organizarea a două expoziţii în România, în domeniile agro-alimentar şi construcţii cu tema „Promovarea produselor locale prin marile reţele de aprovizionare şi hypermarketuri”, activităţi promoţionale şi de vizibilitate a proiectului. Grupurile ţintă vizate de proiect vor fi agenţi economici din domeniile agro-alimentar şi construcţii care îşi desfăşoară activitatea în zona transfrontalieră ce cuprinde judeţele Dolj, Olt şi districtele Montana, Vidin şi Pleven.