Europarlamentarul Marian Jean Marinescu şi-a susținut recent punctul de vedere privind viitorul industriei aeronautice europene, la dezbaterea organizată de Joint Undertaking-ul Clean Sky 2 – un dialog despre modalitățile în care sustenabilitatea acestui sector de activitate poate contribui la revenirea economică a Uniunii. “Pentru a explica puțin contextul, Joint Undertaking-ul Clean Sky 2 este parteneriatul public-privat numit Cer Curat, dintre Comisia Europeană și industrie, care finanțează în mod egal din surse publice și private cercetarea și inovarea în domeniul aviației. În această fază a doua, Cer Curat are ca obiectiv găsirea tehnologiilor care să reducă emisiile generate de sectorul aviatic și astfel să sprijine protejarea mediului. Așa cum am spus și la dezbatere, consider că domeniul aviației se află sub o presiune imensă, într-o perioadă în care se suprapun criza sanitară, îndeplinirea obiectivelor de mediu și de digitalizare, precum și o competiție internațională tot mai dură”, a explicat deputatul european într-o postare pe facebook.
Marinescu mai spune totodată că există deja o competiție puternică, mai ales cu companiile din țările arabe. În mod cert, această competiție va crește pentru companiile europene ca urmare a cerințelor Pactului Ecologic, ale digitalizării și a efectelor crizei generate de pandemia Covid. “Pentru a menține competitivitatea industriei aviatice europene trebuie ca fiecare măsură propusă pentru a atinge țintele de mediu și obiectivele digitalizării să fie luată în baza unor studii. Iar aceste studii trebuie să urmărească atât obiectivele de mediu și de digitalizare, cât și menținerea competitivității și a locurilor muncă, în egală măsură”.
Eurodeputatul român consideră că pentru menținerea competitivității industriei aeronautice europene, Uniunea trebuie să acționeze simultan pe două direcții: la nivel intern, este vorba despre creșterea finanțării pentru cercetare și inovare – noile tehnologii sunt esențiale în tranziția spre zero emisii și spre digitalizare – și la nivel internațional, unde Uniunea trebuie să aibă o voce mai puternică pentru a promova CORSIA ( Schema de compensare și reducere a carbonului pentru aviația internațională) și a introduce reguli comune pentru competitivitate.