Ieri, procurorul de Marsilia, Brice Robin, care conduce ancheta privind circumstanţele prăbuşirii, în cursul zilei de marţi a cursei avionului Airbus A320, aparţinând companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, în provincia Haute-Provence, a admis că tânărul copilot german, Andreas Lubitz, a prăbuşit intenţionat avionul. „Deocamdată nu reuşim să înţelegem motivul. Nu poţi folosi nici cuvântul sinucidere;nu poţi comite sinucidere când ai responsabilitatea atâtor vieţi omeneşti”, a declarat procurorul francez Brice Robin. Procurorii germani au descins ieri la locuinţa lui Andreas Lubitz (28 de ani) din orăşelul Montabaur, situat la sud-est de Dusseldorf. Ei au primit de la apropiaţii copilotului informaţii care îl prezentau ca „foarte competent”. Andreas Lubitz lucra copilot la Germanwings din septembrie 2013 şi avea 630 de ore de zbor. „Times” afirmă că Lufthansa ştia că Andreas Lubitz era depresiv şi traversa o criză existenţială. La rândul său, cotidianul german „Bild” susţine că în 2009 copilotul a traversat un episod „depresiv şi de epuizare profesională”. Catastrofa a provocat o imensă emoţie în Germania, dar şi în restul Europei suscitând stupoare şi furie după dezvăluirile de joi. Se fac multe referiri în presa germană la pilotul sinucigaş şi sunt confruntate interpretările procurorului de anchetă cu părerile experţilor în aviaţie, aceştia acuzaţi că încearcă să protejeze interesele Airbus. Presa franceză enumeră accidentele sinucigaşe produse de-a lungul timpului, menţionând că prăbuşirea A320 nu ar fi o premieră. În noiembrie 2013 un precedent similar a avut loc în Namibia, soldat cu moartea a 33 de persoane. În 1999, zborul 990 Egipt Air, de la Los Angeles la Cairo s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic cu 217 persoane la bord. Egiptul a negat că ar fi fost vorba de un suicid însă americanii au rămas convinşi de această temă, cum menţionează “New York Times”.