Scandalul în care sunt implicaţi cei trei elevi din cadrul Liceului “Henri Coandă” din Craiova, care au făcut sex la şcoală şi s-au filmat, nu a rămas fără urmări. Comisia de disciplină întrunită la unitatea de învăţământ a decis ca cei doi băieţi de clasa a VIII-a şi colega lor mai mare cu un an să fie mutaţi disciplinar la alte unităţi de învăţământ. De asemenea, nici cei care au distribuit filmările pe internet nu scapă nepedepsiţi, acestora fiindu-le scăzută nota la purtare cu patru puncte, după cum a anunţat conducerea liceului.
„În urma evenimentelor neplăcute de săptămâna trecută, în care sunt implicaţi trei elevi ai liceului nostru, aici s-a întrunit o comisie de disciplină care a stabilit sancţiunile care vor fi luate. Cei trei elevi minori au primit sancţiunea de mutare disciplinară la o altă unitate şcolară. De asemenea, ceilalţi elevi, care au transmis filmările respective pe internet, au primit mustrare scrisă, dar şi scăderea notei la purtare la 6. În ceea ce-l priveşte pe administratorul terenului de sport, acesta a fost avertizat că la următoarea neglijenţă în gestionarea balonului i se va rezilia contractul de închiriere”, a declarat Mihai Dragu, directorul Liceului “Henri Coandă” din Craiova, în cadrul unei conferinţe de presă la care au luat parte şi doi elevi.
“Învaţă foarte multe de pe internet”
Asta nu ar fi nimic, măsurile luate de comisia de disciplină fiind absolut normale. Ce atrage însă atenţia este dorinţa directorului, dar şi a elevilor, de introducere a orelor de educaţie sexuală în şcoli. Spun ei că, în acest fel, apariţia evenimentelor cu tentă sexuală ar fi împiedicate. “În urma consultărilor cu părinţii, elevii, dar şi profesorii, am ajuns la concluzia că avem de-a face cu un fenomen în care sunt implicate şi interesele elevilor. Am observat că încă de la vârste fragede aceştia sunt interesaţi se sexualitate, iar ceea ce citesc în diverse surse de informaţii cu privire la acest lucru îi încântă. Ne-am dat seama că este nevoie să iniţiem anumite propuneri către instituţiile statului, în special către Ministerul Educaţiei, către comisiile de învăţământ ale parlamentului, către sindicatele din învăţământul preuniversitar, dar şi către ONG-uri. Cea mai interesantă dintre propuneri este aceea potrivit căreia, începând din clasa a VI-a, să fie introduse ore de educaţie sexuală care să fie prezentate şi predate de personal medical de specialitate. Presupunem că la această vârstă nici şcoala şi nici familia nu le pot spune copiilor ce înseamnă relaţiile de sexualitate. În urma discuţiilor, părinţii au recunoscut că îi neglijează pe copii atunci când aceştia utilizează internetul şi de acolo ei învaţă foarte multe lucruri. Vom transmite iniţiativa către Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, apoi către Ministerul Educaţiei şi sperăm că va fi susţinută de toată lumea”, a mai spus Mihai Dragu.
Au strâns 300 de semnături
Elevii par şi ei foarte încântaţi de iniţiativă, chiar s-au pus pe strâns semnături de la colegi. “În urma evenimentelor neplăcute care s-au desfăşurat în liceul nostru, împreună cu colegii mei am iniţiat o petiţie prin care cerem introducerea orelor de educaţie sexuală în programa şcolară. Părinţii, dar şi elevii, trebuie să susţină această iniţiativă a noastră. Până în acest moment avem strânse aproximativ 300 de semnături”, a afirmat o elevă a unităţii de învăţământ craiovene.
La rândul său, un alt elev spune că a stat de vorbă cu colegii mai mici, care ar fi părut încântaţi şi ei de iniţiativă: “Am vorbit cu elevi mai mici care spun că ar fi încântaţi dacă s-ar introduce orele de educaţie sexuală în şcoli. Părinţilor probabil că le este ruşine să le vorbească despre sexualitate. Încă de la o vârstă fragedă ar trebui făcută o educaţie în acest sens, tocmai pentru a evita aceste incidente neplăcute”.
Dacă şcolarii pun mai mult preţ pe orele de educaţie sexuală decât pe educaţia primită acasă, de la părinţi, atunci ne întrebăm încotro se îndreaptă învăţământul românesc. Cu atât mai mult cu cât se apropie evaluările naţionale şi bacalaureatul, examene la care elevii craioveni nu prea au excelat anul trecut.
Ce educatie au primit de la parinti acesti copii? Sau altii… De ce nu mentionati si procentul de mame adolescente si copii abandonati in maternitati? Ce rezolvam daca negam nevoia de informatii a copiilor, corecte si potrivite varstei si contextului actual?
Comments are closed.