Europarlamentarul Marian Jean Marinescu susţine într-o postare pe facebook că doasrul “Cerul unic european” continuă să fie unul destul de controversat, dar lucrurile progresează și speră deputatul european, ca în calitatea sa de raportor, să aibă o poziție destul de bună atunci când se va ajunge la vot în Comisia pentru transport, în 16 sau 17 iunie. “Serviciul de control al traficului aerian este unul dintre punctele încă în discuție. Acest serviciu este încă singurul monopol al statelor membre, rămas în Uniune. Ca în orice domeniu, pentru a proteja consumatorii atunci când există un monopol, trebuie să existe și un regulator economic. Aici este marea problemă și totul se rezumă la bani. Este vorba despre taxa de survol, percepută pentru fiecare zbor deasupra teritoriului național și ea este stabilită în baza unui Regulament european, al cărui raportor am fost, de către autoritatea națională – ROMTSA în cazul nostru, în baza unor costuri reale, adică include doar serviciile oferite”, a mai spus Marian Jean Marinescu.
Eurodeputatul liberal mai spune că regulamentul la care lucrează acum introduce o agenție națională, care să fie independentă și care să verifice dacă aceste costuri sunt reale, adică nu sunt exagerate, nu se introduc în taxa de survol și alte costuri care nu contribuie la prestarea serviciului de control de trafic. “Discuțiile le avem în principal în jurul acestei autorități naționale, pe care nu toată lumea o vrea total independentă. Această agenție nu este o noutate, a existat ceva asemănător în energie și mai există Consiliul concurenței, total independent și care se ocupă de monopoluri. Sper că voi reuși să ajung la un rezultat bun pentru pasageri, cărora trebuie să le oferim un serviciu corect la un preț corect. Pentru că toată această luptă este dusă pentru controlorii de trafic, care sunt 14.000 în toată Europa, iar pasageri sunt miliarde în fiecare an și trebuie să ne gândim la toți”.