Craiovenii nu vor mai avea în curând pe unde să mai circule. Autorităţile locale au anunţat ieri că vor mai deschide alte două şantiere în următoarele săptămâni. Însă nici aici nu se opreşte totul, grosul lucrărilor fiind anunţat spre sfârşitul verii, mai precis în august când vor fi deschise lucrări în şapte puncte ale oraşului.
Viceprimarul Mărinică Dincă i-a avertizat pe craioveni să se aştepte la un disconfort şi mai mare în ceea ce priveşte traficul din oraş întrucât mai multe şantiere vor fi deschise în acest an. Numărătoarea inversă a început, iar prima lucrare va fi centrul multifuncţional din Romaneşti, care va fi pornită de săptămâna viitoare. <<Licitaţia a fost câştigată de două firme din Craiova şi cred nu au nici un interes să angajeze muncitori din alte oraşe. Ceea ce e un lucru bun şi pentru locuitori, pentru că îşi vor găsi o slujbă acolo, pe şantier, dar şi pentru noi pentru că impozitul pe venit va veni la bugetul local>>, a declarat Mărinică Dincă. După pasajul suprateran, centrul multifuncţional, cotat la 21,86 milioane de euro, este cel mai avansat proiect cu finanţare europeană al Primăriei Craiova.
Demolări în intersecţia de la Casa Studenţilor
Cam în acelaşi timp, municipalitatea începe să pregătească terenul pentru amenajarea celui de-al doilea pasaj din zona centrală, cel subteran. Tunelul este plănuit să treacă pe sub intersecţia străzii Arieş cu strada AI Cuza şi, respectiv, cu strada Împăratul Traian, şi este nevoie ca două imobile situate vizavi de Casa Studenţilor să fie demolate. <<Ieri (n.r. – miercuri), am semnat autorizaţia de demolare a celor două imobile. Mai sunt câteva proceduri şi săptămâna viitoare vom trece la distrugerea lor>>, a precizat viceprimarul Dincă. În cele două case locuiesc mai multe familii cu care autorităţile au reuşit să ajungă la înţelegere în privinţa preţului. Pentru ambele, autorităţile plătesc 750.000 de euro, sub formă de despăgubiri, şi aceşti bani intrând în contul proiectului.
Pasajul subteran va fi numai pentru maşini
Municipalitatea preconizează ca lucrarea propriu-zisă să înceapă în luna august a acestui an. Termenul este luat în vedere numai dacă formalităţile decurg fără probleme şi nici o firmă nu contestă licitaţia. <<Există autorizaţie de construcţie, raportul de evaluare al proiectului este pozitiv şi, în termen de două săptămâni, vom semna contractul de finanţare pentru pasajul subteran. Sperăm ca în luna august să avem un constructor şi să începem şantierul>>, a mai spus Dincă. Pasajul subteran este mai scump decât pasarela de la kilometrul zero, proiectul fiind cotat la 15,8 milioane de euro, dintre care 12 milioane de euro din fonduri nerambursabile. În soluţia tehnică agreată de municipalitate se prevede ca pasajul să aibă două căi cu câte o bandă de circulaţie de 3,50 de metri şi să fie iluminat.
Şase străzi vor fi modernizate
Tot în luna august ar trebui să pornească şi lucrările de modernizare a şase bulevarde din oraş, printre cele mai solicitate. <<Săptămâna viitoare vom semna contractul de finanţare pentru modernizarea celor şase bulevarde, iar în luna august sperăm să înceapă efectiv lucrările. Eu îmi cer scuze de la craioveni şi sper să înţeleagă că suferă câteva luni, dar o să-şi dea seama că am făcut un lucru bun, pentru că vor fi trotuare civilizate, parcări şi asfalt nou>>, a spus Dincă. Proiectul are o valoare de 20,5 milioane de euro, dintre care 13,66 milioane de euro din fonduri nerambursabile. Sunt vizate două bulevarde din cartierul Craioviţa Nouă – Olteniei şi Tineretului, precum şi patru străzi – Toamnei, Amaradia, Brestei şi Pelendava. Se vor reface carosabilul, trotuarele, zonele verzi, parcările şi staţiile de autobuz.
Parcarea subterană, cea mai dificilă lucrare
Parcarea subterană care va fi aşezată sub platoul TNC este de departe cea mai dificilă lucrare. Autorităţile locale au menţionat că va fi lansată tot în acest an. <<Suntem în faza de licitaţii. În luna iulie vom lansa procedurile pentru întocmitrea Studiului de Fezabilitate, iar în august pentru Proiectul tehnic. După ce vom avea aceste documente, vom trece la depunerea cererii de finanţare>>, a spus acesta. După două tentative eşuate de amenajare a parcării cu 20 milioane de euro, autorităţile au decis că e mai bine să o construiască cu fonduri europene. <<Vreau să nu se mai speculeze cu privire la numărul de locuri de parcare. Cei care fac studiul de fezabilitate sunt obligaţi să vină cu două propuneri şi noi vom adopta una. Până atunci, nu se ştie nimic, sunt numai specualţii>>, a mai spus Dincă.