Ramada Plaza Craiova Hotel este al doilea hotel de acest tip construit în România, după Bucureşti. Cu cele 4 stele ale sale este un hotel de business, care a fost ridicat pe scheletul fostului Hotel Jiul, aflat la kilometrul zero al oraşului. Construcţia a început în 2013, iar deschiderea oficială a avut loc ieri, în prezenţa directorului general, olandezul Marcello Pauw, care a preluat manageriatul hotelului. Începând de astăzi sunt aşteptaţi oaspeţii care vor fi cazaţi în camere spaţioase, cu mobilier modern şi tehnologie de ultimă generaţie în care s-au investit 14 milioane de euro, fiind vorba de un proiect extrem de ambiţios.
În România, brandul Ramada este reprezentat de compania Trend Hospitality, care acţionează ca partener strategic în România, Bulgaria şi Moldova şi deţine exclusivitate de francizare a următoarelor branduri din portofoliul Wyndham Hotel Group: Ramada Worldwide, Super 8 Motel şi Days Inn. Wyndham Hotel Group are un portofoliu cu 12 branduri, prezente în 60 de ţări cu peste 7.000 de hoteluri şi peste 580.000 de camere. Ramada are patru hoteluri în Bucureşti (Ramada Plaza, Ramada Majestic, Ramada North, Ramada Parc) şi câte un hotel în Piteşti, Braşov, Sibiu, Oradea, Cluj Napoca şi Iaşi. „Acest lanţ hotelier reprezintă o cultură orientată pe servicii de calitate. Trend Hospitality este dezvoltatorul strategic al Wyndham Hotel Group. Ramada vine de la un cuvânt din limba spaniolă, care se traduce cu „loc de umbră şi tihnă”. Marion Isbell este cel care a creat lanţul hotelier Ramada. Vorbim de 838 de proprietari din 50 de ţări…”, a explicat ieri, managerul hotelului, Marcello Pauw.
„Este un hotel nou, elegant şi foarte modern”
Ramada Plaza face parte din brandul Ramada, segmentul superior de conform al famileii de hoteluri Ramada. Ramada Plaza Craiova Hotel este un hotel de business şi include 162 camere: standard (single şi duble), apartamente (simple sau executive); un restaurant principal pentru 150 de persoane, restaurant gourmet 80 locuri, lobby şi lounge bar şi terasa spaţioasă pentru 100 de clienţi. „Este un hotel nou, elegant şi foarte modern conceput astfel încât să pună în valoare persoana şi atributele definitorii ale brandului internaţional. Construit cu cele mai recente tehnologii pentru a oferi oaspeţilor săi un nivel de confort şi siguranţă extraordinară. Ramada Plaza Craiova Hotel are o amplasre extraordinară şi este un reper pe piaţa ospitalităţii din Craiova şi din regiune, un complex full-service care absolut tot. Construcţia aînceputîn 2013 şi s-a ridicat pe locul fostului Hotel Jiul. Doar structura de bază a Hotelului Jiul a rămas, care a fost consolidată şi s-a realizat şi o modificare prin porţionare pentru a obţine camere cu suprafeţe mai mari. Din două camere s-a făcut una singură şi din două băi s-a făcut una singură”, a mai completat Marcello Pauw.
Trei săli de conferinţe
Hotelul mai are ball room de 500 mp, care este o sală fără nici un fel de stâlp în lateral sau în alte părţi ale sale, de aşa manieră încât evenimentul să aibă loc în condiţii optime. Mai sunt trei săli de conferinţă, un business center şi un Health Club – SPA & Leisure, unde clienţii începând cu martie 2016 vor putea fi răsfăţaţi. Atunci este termenul de finalizare a piscinei şi saunei. „Sunt două restaurante, unul internaţional şi unul gastronomic, la cel internaţional avem un bucătar şef, recunoscut pe plan internaţional, iar cel din urmă restaurant va fi dat în folosinţă începând cu anul viitor, preconizăm luna aprilie. Cele trei săli de conferinţă, au denumiri interesante, de care se leagă istoria oraşului şi judeţului Dolj. Este vorba de Sala „Amza Pelea” – 71 mp; Sala „Henri Coandă” – 64 mp şi Boarddroom – 44 mp. Hotelul are şi o sală mare de conferinţe internaţionale, „Constantin Brâncuşi”, unde pot participa peste 500 de persoane. Şi de asemenea o parcare generoasă pentru autoturisme, în faţa hotelului”, a mai spus directorul hotelului.
„În 2016 preconizăm o cifră de afaceri de circa 2,5 milioane de euro”
Pe parcursul celor doi ani, cât s-au desfăşurat lucrările la acest proiect, au fost antrenaţi sute de muncitori. S-a lucrat aproape neîntrerupt şi vremea a ajutat foarte mult ca lucrările să meargă foarte bine şi proiectul să fie mereu în grafic. „Preconizam să deschidem în luna octombrie, dar este foarte bine şi acum. A fost o determinare din partea tuturor, atât a constructorului, cât şi a elementelor de management şi management de proiect. Pe lângă asta, în momentul în care ai niște angajamente foarte clare atât cu clienţi interni, cât şi externi, este normal ca toată lumea să tragă într-un singur sens şi să nu existe timpi morţi. Sala cea mare este deja rezeervată. Avem şi rezervări pentru cazare. Site-ule este funcţional şi ne găsiţi şi pe pagina de facebook, unde avem datele de contact şi o prezentare a hotelului. Dar nu mai vorbim de trecut. Acum vorbim de viitor. Aşadar, vrem să devenim adresa de business numărul 1 din regiune. Să fim recunoscuţi drept leader. În 2016 preconizăm o cifră de afaceri de circa 2,5 milioane de euro, jumătate din această cifră va veni de la partea de cazare. Vom deveni un motor de creştere pe segmentul de business. Tot la anul ne propunem un grad de ocupare de 50%“, a conchis directorul general al Ramada Plaza Craiova Hotel, Marcello Pauw.