Experiențe didactice inovatoare și imersiune culturală prin proiecte Erasmus+ la Școala Gimnazială Nr. 1 Mârșani

0
313

Și în anul școlar 2023/2024, Școala Gimnazială Nr. 1 Mârșani a continuat experiența proiectelor de educație școlară cu finanțare de la Uniunea Europeană.

Astfel, au fost derulate activități de educație pentru protecția mediului înconjurător dar și mobilități internaționale în școala parteneră din Italia, oraș Brindisi, prin proiectul Erasmus+ KA 2 „Act Local, Think Global”. În perioada 23/27 septembrie 2024, școala Mârșani a găzduit a doua întâlnire de proiect cu tematica energiei regenerabile. Proiectul va continua până în august 2025.

De asemenea, în cadrul proiectului de acreditare Erasmus+ KA 1 au avut loc două fluxuri internaționale: Un stagiu de observare didactică (Job shadowing) la o școală din Croația (Prva Osnovna Škola Čakovec) unde 8 cadre didactice au asistat și și-au însușit noi cunoștinte de predare cu ajutorul mijloacelor digitale de tip web 2 tools (aplicații didactice) dar au experimentat si noi metode de predare interdisciplinară, grație experienței cadrelor didactice de la școala gazda, școală pilot în Croația în domeniul roboticii aplicate la clasă dar și cu o vastă experiență în derularea proiectelor europene Erasmus+.

Un alt flux a presupus deplasarea unui numar de 22 de elevi în Bulgaria, oraș Burgas (Școala Lyuben Karavelov), cu participarea unui număr mare de elevi cu posibilități financiare reduse sau elevi provenind din familii dezavantajate (monoparentale, părinți plecați la muncă în străinătate) care sunt supuși riscului de abandon școlar sau obțin rezultate școlare slabe. Imersiunea culturală și lingvistică, participarea la activități didactice, culturale și recreative alături de elevii și profesorii școlii gazdă, le-au permis elevilor noștri să capete încredere în ei înșiși, să devină mai motivați în a învăța si, implicit, să urmeze cursurile școlii cu și mai mult interes și implicare.

Experiența internațională este importantă, deoarece permite schimbul de idei între cadre didactice din sisteme educaționale diferite, îmbogățește nivelul de cultură și toleranță interetnică și permite legarea și formarea de relații interpersonale.