CFR Călători analizează în mod accelerat situaţia oferirii unor preţuri mai mici, competitive, prin introducerea transportului în regim low-cost, pe ruta Bucureşti – Constanţa şi retur. În plus, societatea a optimizat timpii de călătorie pe această rută, iar patru trenuri InterRegio care fac legătura directă între Capitală şi litoralul românesc vor circula fără oprire între staţiile de cale ferată din parcurs, a informat ieri Ministerul Transporturilor. Cele patru trenuri sunt: IR 12080 Mangalia (pl.13.05) – Constanţa (sos.14.45/pl.15.00) – Bucureşti Nord (sos. 17.39); IR 12081 Bucureşti Nord (pl. 7.20) – Constanţa (sos. 9.59/pl. 10.14) – Mangalia (sos. 11.41); IR 12082 Mangalia (pl. 17.55) – Constanţa (sos. 19.27/pl.19.45) – Bucureşti Nord (sos. 22.24) şi IR 12083 Bucureşti Nord (pl. 9.00) – Constanţa (sos. 11.39/pl. 11.55) – Mangalia (sos. 13.27). Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat în urmă cu câteva zile, într-o emisiune televizată, că va solicita celor implicaţi să facă tot posibilul ca durata călătoriei cu trenul pe relaţia Bucureşti – Constanţa să se reducă la două ore şi 40 de minute de la sfârşitul lunii aprilie. Legat de călătoriile low-cost, în urmă cu câtva timp preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR Călători, Alexandra Gătej, preciza pentru Radio România Actualităţi că „realitatea de la care pornim este următoarea: cam 80% din totalul biletelor de călătorie se cumpără de către călători în ziua plecării şi, chiar mai mult, cu câteva ore înaintea plecării. Deci, pentru a implementa o idee de low-cost, va trebui să schimbăm atitudinea faţă de cumpărarea biletelor, în condiţiile în care low-cost înseamnă rezervări din timp, cu o lună înainte. Doar în acel moment se pot acorda preţuri competitive, preţuri mai mici, în anumite condiţii limitative, adică să nu poţi să dai biletul înapoi şi aşa mai departe”.