Universitatea din Craiova a lansat, astăzi, cinci proiecte europene menite să sprijine tranziția de la studiile liceale la învățământul superior, să îmbunătățească accesul la educația universitară, să reducă rata abandonului universitar și să promoveze echitatea și incluziunea în educație: * Primul student din familie – Regiuni mai puțin dezvoltate; * Performanță prin învățare; * Edu-Access: Program integrat pentru creșterea accesului la studii universitare și prevenirea abandonului; * Șanse egale pentru o educație de calitate; * Punți educaționale pentru creșterea accesului la învățământul superior.
Unitățile școlare partenere în aceste proiecte sunt: Liceul cu Program Sportiv “Petrache Trișcu” Craiova – partener principal, Liceul Tehnologic ”Ștefan Anghel” Băilești, Liceul Tehnologic ”Constantin Nicolaescu Plopșor” Plenița, Liceul Teoretic ”George St. Marincu” Poiana Mare, Liceul Tehnologic ”Ștefan Milcu” din Calafat.
Principalele obiective ale proiectelor sunt îmbunătățirea accesului la educația superioară și reducerea ratei abandonului universitar, în special pentru grupurile dezavantajate, inclusiv persoanele de etnie romă, persoanele cu dizabilități și cei proveniți din medii rurale sau cu un nivel scăzut de educație în familie.
Prezent la eveniment, prof. dr. Daniel Alexandru Ion, inspector școlar general, a subliniat importanța parteneriatului între învățământul preuniversitar și cel universitar și rolul esențial pe care aceste proiecte îl vor avea în susținerea elevilor din grupuri dezavantajate, oferindu-le șanse egale de a accesa învățământul universitar, prin implementarea de măsuri complexe de consiliere, învățare remedială, sprijin financiar și dezvoltarea unor programe educaționale care vor contribui la creșterea accesului și participării la educație și formare de calitate, punând un accent deosebit pe incluziune.