Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt de părere că trecerea la trimestre „nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. De asemenea, 28.5% sunt de părere că o astfel de schimbare ar putea fi benefică dacă ar fi însoțită de modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
- Date metodologice: 65.120 de părinți au răspuns chestionarului distribuit de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți. Dintre aceștia, 67,9% sunt din mediul urban și 32,1% sunt din mediul rural. 81,9% sunt de sex feminin și 18,1% sunt de sex masculin. 54% din totalul respondenților au studii superioare.
În privința manualelor școlare, 86,6% dintre respondenți sunt de părere că ofertele manualelor școlare cumpărate de Ministerul Educației și distribuite gratuit elevilor trebuie să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru. 10.3% dintre ei cred că manualele nu ar trebui să fie însoțite și de auxiliare.
În legătură cu începerea anului școlar pe data de 5 septembrie 2022, peste 66% dintre respondenți cred că nu ar aduce beneficii sistemului de educațional, în timp ce 21.3% dintre părinți spun că această modificare ar aduce beneficii.
Întrebați dacă structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism, peste 54% dintre părinți menționează că structura anului școlar trebuie să fie o decizie la nivelul Ministerului Educației. Pe de altă parte, aproape 27% dintre ei afirmă că trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism.
78,5% dintre părinții care au răspuns chestionarului consideră că toate competențele cheie din programele școlare pot fi dobândite pe parcursul actualei durate a anului școlar.
- Chestionarul distribuit a putut fi completat pe Google Forms de către orice persoană.