După ce, la sfârşitul lunii aprilie a.c., a ieşit de sub tutela Ministerului Transporturilor şi a intrat în subordinea Ministerului Sănătăţii, Spitalul CFR din Craiova renunţă şi la titulatura pe care a purtat-o fără întrerupere timp de mai bine de 30 de ani. Reprezentanţii unităţii sanitare încă nu au stabilit ce denumire va purta spitalul, însă au ţinut să infirme categoric zvonurile potrivit cărora acesta ar urma să se desfiinţeze.
Pentru că în ultimul timp au apărut informaţii potrivit cărora Spitalul CFR ar fi foarte aproape de desfiinţare, reprezentanţii unităţii sanitare din Craiova au ieşit, ieri, într-o conferinţă de presă pentru a dezminţi aceste zvonuri şi pentru a prezenta situaţia în care se găseşte în acest moment instituţia medicală. Aceştia au recunoscut că transferul unităţii sanitare din ograda Ministerului Transporturilor în cea a Ministerului Sănătăţii a însemnat per total o perioadă destul de dificilă, marcată de multe incertitudini ce au alimentat practic speculaţiile cu privire la viitorul spitalului. În primul rând, s-a schimbat ordonatorul principal de credite, care acum este Ministerul Sănătăţii. Practic, începând cu data de 29 aprilie a.c., a fost încheiat un nou contract, numai că de data aceasta cu Casa de Asigurări de Sănătate Dolj şi nu cu Casa Transportatorilor, care între timp a fost desfiinţată.
„Spitalul nu se desfiinţează. A fost o perioadă dificilă pentru noi, deoarece orice tranziţie vine cu probleme. Au fost tot felul de incertitudini, tot felul de speculaţii vizavi de situaţia spitalului. Contractul încheiat cu CAS Dolj este similar cu cel pe care l-am avut cu Casa Transportatorilor”, a precizat dr. Gabriel Mogoş, managerul Spitalului CFR din Craiova.
Medicii, consultaţi cu privire la numele pe care îl va purta spitalul
O veste bună este că una din aripile spitalului, revendicată în urmă cu mai mulţi ani, a fost câştigată în instanţă definitiv şi irevocabil, rămânând în patrimoniul unităţii sanitare. Potrivit managerului, acest litigiu a reprezentat un impediment important prin prisma faptului că în spaţiile revendicate nu s-au putut realiza investiţii, deşi, la un moment dat, existau bani prevăzuţi la Ministerul Transporturilor, prin Banca Mondială. Proiectul era unul benefic pentru dezvoltarea şi asigurarea circuitelor necesare în acea aripă a spitalului care găzduieşte secţia de Medicină internă şi Blocul operator.
În ceea ce priveşte noua titulatură a spitalului, nu s-a căzut de acord asupra denumirii pe care acesta o va purta. În următoarea perioadă vor fi consultaţi în acest sens medicii din cadrul unităţii sanitare, urmând ca, ulterior, o propunere să fie trimisă la Ministerul Sănătăţii. „Nu ştim deocamdată care va fi noua titulatură. Va rămâne să discutăm cu Ministerul Sănătăţii şi să facem nişte propuneri în acest sens. Vorbim de un spital care şi-a clădit o imagine bună în oraş. Este normal să consultăm şi medicii care lucrează aici, pentru a stabili o nouă titulatură de comun acord. Este clar că, odată cu această trecere, vor mai interveni schimbări faţă de cum funcţionau lucrurile atunci când spitalul aparţinea de Ministerul Transporturilor”, a mai spus managerul Spitalului CFR din Craiova.
300 de internări pe lună
Pe de altă parte, una din principalele problemele semnalate cu ocazia conferinţei de presă de ieri a fost aceea că mulţi pacienţi evită să treacă pragul spitalului considerând, în mod eronat, că acesta se adresează doar salariaţilor care lucrează în CFR. „Pacienţii se pot adresa spitalului, indiferent de Casa la care sunt asiguraţi, nu numai salariaţii care lucrează în CFR. Suntem în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru serviciile din Ambulatoriu şi pentru serviciile spitaliceşti. La noi funcţionează şi Comisia teritorială pentru Siguranţa Circulaţiei unde putem face fişe medicale pentru absolut toate categoriile de transport: feroviar, naval, aerian şi rutier. În ambulatoriu funcţionează aproape toate specialităţile de care pacienţii au nevoie”, a declarat dr. Cristina Vasilescu, director medical în cadrul spitalului.
Spitalul CFR funcţionează în acest moment cu un număr de 120 de paturi. Internările în unitatea sanitară, diferă de la o lună la alta, însă, în medie, acestea ajung la 300 pe lună. Deşi spitalul ar fi avut nevoie de mai mulţi salariaţi, bugetul, dar şi faptul că posturile au fost blocate, nu au permis creşterea numărului de angajaţi, care se ridică la 109 în prezent.