Proaspăt întors din Dubai, viceprimarul Mărinică Dincă a constatat că Băniei îi lipseşte cu desăvârşire bronzul estival şi e nevoie să intre în forţă pe piaţa de turism. Ce i se potriveşte în acest moment municipiului, susţin specialiştii, este turismul de business, care poate fi practicat în hotelurile de trei şi patru stele de care nu ducem lipsă.
Edilii craioveni au anunţat ieri că au pus la cale organizarea primului târg de turism la care toţi cei interesaţi pot să-şi aranjeze concediile, iar municipalitatea să prezinte, la rândul său, ce posibilităţi turistice are municipiul. “Sunt convins că foarte mulţi consumatori de turism vor veni să se informeze la acest târg. Pe de altă parte, şi cei interesaţi de această zonă vor veni să vadă oportunităţile de turism din Oltenia”, a declarat viceprimarul Mărinincă Dincă. “Vrem să demonstrăm că, în această perioadă tulbure, publicul craiovean are nevoie şi de ceva bucurie. Le aducem în faţă standuri unde pot să-şi găsească virtualele concedii”, a spus şi Marian Nicola, reprezentantul Agenţiei de turism “Mapamond”, parteneră în organizarea evenimentului.
Craiova se pretează la o singură categorie de turism
Organizatorii susţin că acest târg va fi un câştig, fiind posibil ca organizarea lui să devină o tradiţie. Întrebat ce tip de turism i se potriveşte Băniei, reprezentantul agenţiei de turism a recunoscut că municipiul nu posedă nici munte sau mare, nici măcar o staţiune balneară pentru a putea fi organizate vacanţe propriu-zise. Prin urmare, Craiova nu poate vizeze decât o singură categorie, cea a turismului de tip business. “De ce nu şi Craiova turistică? Autoritatea locală este direct preocupată de promovarea oraşului şi, ceea ce este mai important, există multe hoteluri de trei şi patru stele, cu săli de conferinţe, în care se pot organiza întâlniri de afaceri. Deci, aici se pretează cel mai bine turismul de business”, a punctat directorul de la “Mapomond”.
Hotelierii se adaptează din mers
Potrivit municipalităţii, datele statistice arată acelaşi lucru. Cei mai mulţi turişti care ajung în Bănie sunt oameni de afaceri care staţionează câteva nopţi, apoi pleacă. Pentru că sunt preferate locaţiile cu săli de conferinţe, hotelierii din Bănie s-au reorientat şi ei, transformându-şi hotelurile de tip “tranzit” în hoteluri de tip “business”. Conform informaţiilor furnizate de Direcţia Regională de Statistică Dolj, în decurs de trei ani, numărul de înnoptări la hotelurile din Craiova a crescut de la 90.000 de clienţi la 135.000, ceea ce reprezintă o creştere de 30%. În categoria “business”, în top se află hotelul “Jiul”, cu un flux turistic pe an de 87.000, urmat de hotelurile “Bavaria” şi “Green House”. În total, Bănia dispune de 23 de unităţi hoteliere, cu 1170 de locuri de cazare.
Sejururi în Macedonia şi Malta, la tombola vacanţei
Târgul va purta titulatura de “Oltenia Travel & Business” şi va fi deschis între 27 şi 29 mai, în Piaţa “Mihai Viteazul”. La târgul din Bănie sunt aşteptaţi peste 30 de expozanţi din ţară şi străinătate, reprezentând asociaţii de promovare a turismului, tourperatori, companii aeriene, agenţii de turism, hoteluri, staţiuni balneare, pensiuni agroturistice. Pe lângă ofertele turistice, cei 60.000 de vizitatori, câţi sunt aşteptaţi să calce pragul târgului, pot să participe la tombola vacanţei cu cupoane speciale, completate cu datele personale. Câştigătorii desemaţi prin tragere la sorţi pot câştiga, potrivit organizatorilor, sejururi şi week-enduri în ţară – pe Clisura Dunării şi Predeal – şi străinătate – în Macedonia şi Malta.