Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a primit de la Guvernul României o sumă de bani în vederea organizării şi desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din 10 iunie, care va fi folosită pentru achiziţionarea, potrivit prevederilor legale, a diferite produse şi servicii. AEP informează că banii vor fi utilizaţi pentru servicii pentru numărarea şi centralizarea voturilor exprimate pentru alegerea administraţiei publice locale, pentru broşuri ce vor cuprinde actele normative ce reglementează alegerea administraţiei publice locale, dar şi pentru servicii de multiplicare a ghidului mandatarului financiar şi a ghidului preşedinţilor secţiilor de votare. Potrivit AEP, fondurile alocate de Guvern se vor mai folosi şi pentru postere şi/sau pliante informative referitoare la alegerea administraţiei publice locale şi pentru clipuri/spoturi informative.
Pe lângă broşuri şi postere, Autoritatea Electorală Permanentă informează că a demarat procedurile în vederea atribuirii contractului de achiziţii de servicii de programe software de aplicaţie care vor fi folosite la numărarea şi centralizarea voturilor valabil exprimate la alegerile pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale din 10 iunie 2012. Potrivit dispoziţiilor art. 2 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 3/2012 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012, AEP achiziţionează aplicaţiile şi/sau serviciile informatice utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012. Interesant este că nu a mai rămas timp pentru licitaţie publică, asta pentru că procedurile necesită o derulare în timp mai lungă şi, ca atare, achiziţia se va face cel mai probabil prin selecţie de ofertă sau încredinţare directă. „Având în vedere dispoziţiile legale în vigoare, achiziţionarea se va face prin procedura negociere fără publicare a unui anunţ de participare. În acest sens, AEP a transmis invitaţii pentru a depune o ofertă preliminară operatorilor economici care în anii electorali precedenţi au participat cu oferte şi s-au calificat în derularea procesului de atribuire”, anunţă AEP într-un comunicat de presă.
SIVECO – societatea preferată la contractele pentru soft
Opoziţia a atras atenţia în nenumărate rânduri că termenul de şase luni, înainte de care se poate modifica data alegerilor, a fost depăşit şi că nu vor putea fi respectate anumite proceduri cu privire la desfăşurarea procesului electoral. Data alegerilor locale poate fi modificată cu şase luni înainte. Pe 6 decembrie, faţă de 6 iunie 2012, practic termenul a fost depăşit”, declara Victor Ponta. Achiziţionarea soft-ului pentru alegerile locale prin procedura de negociere fără publicare unui anunţ de participare în SEAP va da apă la moară opoziţiei să acuze puterea că a dorit să ofere acest contract unei firme portocalii. De altfel, de fiecare dată achiziţionarea acestui soft a iscat discuţii aprinse şi opoziţia a acuzat puterea că oferă acest contract în mod clientelar.
3 aprilie a.c., data pentru depunerea ofertelor preliminare
Contractul de achiziţionare a softului pentru alegerile europarlamentare din 2009 a fost câştigat tot de SIVECO, iar valoarea totală a contractului a reprezentat echivalentul a 340.000 de euro, fără TVA, care includea atât valoarea aplicaţiei informatice necesare, cât şi valoarea asistenţei tehnice asigurate 24 din 24 de ore în cele 49 de locaţii din întreaga ţară, pe toată desfăşurarea etapei de centralizare a voturilor şi repartizarea mandatelor. Societăţile care în anii electorali precedenţi au participat cu oferte şi s-au calificat în derularea procesului de atribuire au ca dată-limită de ridicare a documentaţiei 29 martie a.c., urmând ca până în data 3 aprilie a.c., ora 12,00, să fie depuse ofertele preliminare.