Îmbulzeală şi praf în ochi la prima zi de Black Friday

0
572

 Dacă nu aţi avut curajul să mergeţi, ieri, dis-de-dimineaţă într-unul din magazinele care au oferit produse electrocasnice şi tot felul de electronice în cadrul campaniei „Black Friday” bine aţi făcut. Ofertele pe care le-au afişat la rafturi retailerii nu au fost dintre cele mai mari, iar debandada din magazine a întrecut orice limită. 

Publicitatea intensă pe care şi-au făcut-o în acest an retailerii i-au scos din minţi şi pe craioveni. Ofertele tentante, cu reduceri bombastice anunţate cu câteva zile înainte, i-a făcut pe mulţi cumpărători să se trezească cu noaptea în cap, să se arunce într-un taxi şi să aştepte la poata magazinelor pentru deschidere. Numai că problema a fost alta. Când credeau că au acţionat cu maximă viteză, ajunşi la uşă au constatat că mai sunt foarte mulţi matinali care au procedat în acest fel. Aşa se face că, la orele dimineţii, magazinele cu electrocasnice şi electronice gemeau de clienţii care bâjbâiau lecturând etichetele produselor, apoi dădeau un telefon: la fraţi, cumnaţi, specialişti şi nespecialişti pentru consiliere.

Ambalaje aruncate şi produse incomplete

Sindromul produselor la reducere s-a făcut simţit de-a binelea, în toată splendoarea lui, puţin după ora prânzului când rafturile erau aproape goale, iar clienţii înotau în ambalajele care erau aruncate peste tot. „Din unele cutii lipsesc piese, trebuie să stai şi să le confrunţi cu instrucţiunile de pe cutie. Aşa e românul nostru, cumpără ceva ieftin şi are pretenţia să plece acasă şi cu service-ul gata făcut”, bolborosea o doamnă care se retrăsese într-un loc şi îşi punea în ordine componentele unui maşini de tocat, evident la ofertă. Un alt cumpărător nu mai ştia dacă hârtiuţa pe care era anunţată reducerea băteau cu produsul. Încerca să rezolve această grea problemă cu ajutorul unui consultant de vânzări care, epuizat fiind, dispăruse pur şi simplu.

Şase televizoare frumoase plus încă o plasmă

Un individ a dorit cu tot dinadinsul să bată recordul cumpărătrurilor de Black Friday. La primă oară, s-a trezit cu gândul că are nevoie neapărat de un televizor şi a mers la magazinul Flanco. Când a ajuns aici şi-a dat seama că oferta e prea bună şi că nu se merită să stea degeaba la coada şerpuită prin tot magazinul. Şi atunci, omul nostru s-a înfipt într-un cărucior, s-a dus la standul cu electronice şi a început să încarce. Cât a putut, adică vreo şase televizoare frumoase. Dar nici atunci nu a fost deajuns. A mai luat un alt cărucior în care a urcat o plasmă uriaşă. Ca să le transporte a remorcat un cărucior de celălalt şi a început să-şi facă loc prin magazin. Evident, ca să evite un raft, a accidentat un om.

Clienţii suplineau lipsa mărfii

La magazinul Domo, care se găseşte în Electroputere Mall, ofertele se cam epuizaseră pe la orele prânzului. În ciuda faptului că nimeni nu îi asigurase că vor mai fi puse şi alte produse pe rafturi, oamenii tot se mai plimbau prin magazin şi aşteptau să se facă din nou aprovizionarea. „Nu mai aşteptaţi degeaba că nu mai sunt produse disponibile, iar cel care este expus acolo nu se vinde. Vă uitaţi la el şi, dacă vă convinge preţul şi cum arată, mergeţi la coadă şi vă facem factură, şi veniţi după produs în următoarele zile”. După cum probabil v-aţi prins, nimeni nu a ţinut cont de aceste indicaţii, iar în lipsa produselor, magazinul se tot umplea de lume.

Black Friday continuă

Magazinele „Flanco”, „Domo”, ”Altex” şi „Emag” au fost cele mai vizitate şi mai căutate de către clienţi. Deşi nu au ieşit cu reduceri-record (cele mai mari de 50%, dar la obiecte scumpe ca valoare), numărul cumpărăturilor care s-au făcut, ieri, în prima zi de Black Friday, a fost peste aşteptări, retailerii găsindu-se în situaţia să suplimească produsele la ofertă. Şi asta numai în prima zi, Black Friday transformându-se de fapt întru-un black week-end, pentru că promoţiile acestea vor fi oferite inclusiv sâmbătă şi duminică. Adevărata Black Friday este, totuşi, vinerea viitoare, când în toate marile magazine din lume, se organizează această nebunie a reducerilor. Diferenţa este că, în magazinele din SUA, de unde a şi plecat acest concept, reducerile sunt substanţiale, ajungând şi la 90% din valoarea produsului.