Modernizarea drumului judeţean Craiova-Cetate (DJ 552) pe o lungime de 70 km, începută în urmă cu doi ani, a intrat în faza de finalizare. Ar mai fi pe tronsonul Lazu-Terpeziţa, de 14 km, de efectuat lucrări specifice, încredinţate prin licitaţie firmelor Domarcons-Erpia (tronsonul 1), dar celălalt executant, firma Strade şi-a cam terminat porţiunea contractată de 32 km. Mai urmează marcajele şi semnele de circulaţie. Una peste alta, fără a surmonta nejustificata întârziere menţionată, se va putea vorbi de un drum judeţean de nivel european şi una din „bilele albe” pentru actuala conducere a Consiliului Judeţean Dolj. Întreaga investiţie, precumpănitoare pe fonduri europene, se ridică la circa 200 mil. lei, din care 165,4 mil. lei fonduri nerambursabile. DJ 552 este prevăzut, în premieră, cu pistă pentru biciclete. Ceea ce trebuie salutat. Chiar dacă, ne repetăm, lucrarea este una de referinţă şi va mulţumi cu siguranţă participanţii antrenaţi în trafic. Ea a dat însă destulă bătaie de cap staff-ului Consiliului Judeţean Dolj, vicepreşedintelui cu probleme tehnice, Mihai Neaţu. Din păcate, drumul traversează, în acest anotimp, parcă un deşert, fiindcă atâta uscăciune –culturi de porumb şi floarea-soarelui carbonizate de caniculă-, n-am mai văzut de mult. Nu se mai zăreşte fir de iarbă. Singura oază de verdeaţă, plantaţia de pomi fructiferi şi viţă-de-vie, irigată prin picurare, de la Cornu, administrată de Mişu Popa. O livadă de 30 de hectare, cu cireşi, meri, pruni, caişi şi o vie întinsă pe 40 de hectare cu struguri de masă, oferă deja pe piaţa internă, din producţia lor, fructe şi struguri din soiurile Victoria şi Cardinal. Un punct de desfacere, chiar la porţile exploatării viti-pomicole, se dovedeşte ispititor pentru cei aflaţi în trafic. Să revenim la DJ 552 care va deveni preferabil, într-un fel, DN 56 (Craiova-Calafat) echipat pentru trafic greu. Neîndoielnic, reţeaua de drumuri ale Doljului, fără nici o exagerare, cunoaşte o înobilare reală, dacă avem în vedere şi celelalte şantiere în lucru: DJ 561 (Segarcea-Valea Stanciului), DJ 561A (Moţăţei-Pleniţa) şi DJ 542 (Dăbuleni-Amărăştii de Sus). Este o adevărată revoluţie în reabilitarea principalelor artere de circulaţie ale Doljului, racordarea acestora la exigenţele europene. Este expresia unei gândiri salutare a preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj, Cosmin Vasile, pe care nu-l gratulăm, din motive de subînţeles. Însă a înţeles, ceea ce trebuia înţeles, şi face ceea ce trebuia făcut, punând Doljul pe harta judeţelor „emancipate”, pliate spiritului european.