Pe vremuri șoferii erau nevoiți să strige pentru a se face auziți în mașini. Prin comparație, mașinile moderne reprezintă o oază de calm, unde conversațiile și muzica se aud în mod clar.
Noua strategie a Ford, denumită, “Whisper” oferă numeroase îmbunătățiri în ceea ce privește antifonarea, ceea ce contribuie la călătorii mai confortabile și mai puțin obositoare pentru șoferi și pasageri.
Strategia “Whisper”
Pentru noul SUV Kuga, Ford a examinat elemente generatoare de zgomot, de la suspensie până la chederele ușilor, pentru a găsi soluții de optimizare a rafinamentului interior.
Prin efectuarea unor perforații la nivelul pielii scaunelor de pe noul Kuga Vignale s-a redus aria totală a suprafețelor plane din interiorul mașinii, contribuind astfel la o absorbție mai bună a zgomotelor.
Reglajul aerodinamic al scuturilor de antifonare de sub caroseria vehiculului ajută la limitarea zgomotului care intră din exterior.
Inginerii Ford au petrecut doi ani testând mai mult de 70 de tipuri de anvelope diferite pe suprafețe variate, de la asfalt neted până la beton dur și pietruit, în condiții umede și uscate și la viteze variate, pentru a găsi specificația exactă care menține zgomotul rutier la minimum, asigurând în același timp niveluri ridicate de confort.
De asemenea, trecerea elementelor de la un compartiment la altul se face prin găuri care permit ascunderea cablajelor, găuri care sunt mai mici și mai înguste pentru a limita fluxul de aer spre habitaclu.
„Strategia noastră Whisper este concepută pentru a face călătoriile cât mai relexante și mai puțin zgomotoase, de la absorbția sunetului prin perforarea pielii scaunelor, până la testarea care implică ascultarea cu atenție a diferitelor sunete create de zeci de anvelope diferite”, a spus Glen Goold, inginer șef de programe Ford Kuga.
Rafinament electric
Posibilitatea de a conduce un vehicul neutilizând un motor cu combustie internă permite deplasări mai liniștite. Kuga Plug-In Hybrid combină un motor pe benzină, un motor electric de tracțiune, un motor electric electromotor/generator și o baterie litiu-ion de 14,4 kWh, oferind șoferilor posibilitatea de a conduce un vehicul pur electric cu emisii zero.
Prin folosirea modului de conducere selectabil “EV Now” se oprește motorul pe benzină, iar tracțiunea vehiculului este asigurată folosind bateria de înaltă tensiune și motorul electric. Se obțin astfel niveluri de zgomot interior de doar 52 dB (A) în teste controlate – echivalent cu zgomotul produs de precipitațiile slabe.
Kuga Plug-In Hybrid Vignale include, de asemenea, tehnologia Active Noise Cancellation (anularea activă a zgomotului). Sistemul funcționează asemănător unei perechi de căști pentru anularea zgomotului – detectând undele mecanice nedorite produse de motor, unde mecanice de joasă frecvență, prin microfoane plasate strategic și contracarând cu o undă sonoră de frecvență inversă prin difuzoarele sistemului de sunet B&O.
Generații diferite de vehicule
Un test realizat de Ford a arătat că noul Ford Kuga Plug-In Hybrid prezintă un nivel de zgomot în habitaclu cu un sfert mai mic decât cel înregistrat într-un Ford Anglia din 1966.
Majoritatea oamenilor percep un sunet ca fiind de două ori mai puternic atunci când acesta este cu aproximativ 10 decibeli mai mare.
Intensitatea zgomotului interior la aproximativ 50 km/h (30 mph) măsurată în treapta a treia de viteză (pentru modelele cu cutie manuală de viteze) este următoarea:
Kuga Plug-In Hybrid livrează de la 1,2 l/100 km eficiență de combustibil și emisii de CO2 de la 26 g / km NEDC (de la 1,4 l / 100 km și 32 g/km WLTP) cu o autonomie de conducere pur electrică de 72 km NEDC (56 km WLTP).Ford a efectuat un test neoficial pentru a compara nivelurile maxime de zgomot din interiorul cabinei experimentate în generații diferite de vehicule. Rezultatele obținute pot să nu reflecte rezultatele testelor oficiale în medii controlate sau condiții de laborator folosind utilaje calibrate.
Consumurile declarate de combustibil/ energie, emisiile de CO2 cât și cele declarate atunci când se folosește energia electrică pentru propulsie sunt determinate în conformitate cu cerințele tehnice și specificațiile Regulamentelor europene (CE) 715/2007 și (UE) 2017/1151 cu modificările ulterioare. Vehiculele ușoare aprobate cu ajutorul Procedurii de Testare a Vehiculelor Ușoare la nivel mondial (WLTP) va avea consum de combustibil/ energie și informații privind emisiile de CO2 pentru Noul Ciclu de Conducere European (NEDC) și WLTP. WLTP va înlocui complet NEDC cel târziu până la sfârșitul anului 2020. Procedurile de testare standard aplicate permit compararea între diferite tipuri de vehicule și producători diferiți. În timpul eliminării treptate a NEDC, consumul de combustibil WLTP și emisiile de CO2 sunt corelate cu NEDC. Va exista o oarecare variație față de economia anterioară de combustibil și de emisii, deoarece unele elemente ale testelor s-au modificat, deci aceeași mașină ar putea avea un consum de combustibil și emisii de CO2 diferite.