Unităţile de învăţământ cu o rată de promovabilitate mai mică de 15% la bacalaureat nu vor mai fi sancţionate, anul acesta, prin reducerea numărului de înscrieri în clasa a IX-a. Ecaterina Andronescu a semnat, la finalul anului trecut, un ordin prin care a aprobat metodologia pe baza căreia se stabileşte reţeaua unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Aşadar, în metodologia pentru anul şcolar 2012-2013, care determină câţi elevi pot învăţa într-o şcoală sau într-un liceu, scrie că liceele cu un procent de promovabilitate sub 15% la examenul de bacalaureat 2011 vor avea cu o clasă a IX-a mai puţin. În metodologia de anul viitor, privind numărul de elevi din şcoli nu este prevăzută nici o sancţiune pentru liceele care au rata de promovare la Bac foarte mică. Explicaţia este că elevii cu note foarte mici nu ar mai fi avut unde să se ducă la liceu.
„În 12 noiembrie 2012 s-a semnat Ordinul nr. 6212 de către Ecaterina Andronescu privind fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelelor unităţilor de învăţământ pentru anul şcolar 2013-2014. La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, în baza unui recensământ a demarat procesul de constituire a numărului de clase pentru clasa pregătitoare şi a IX-a pentru anul şcolar 2013-2014. Ceea ce se constată în urma recensământului va trece prin consiliul de administraţie al şcolii, apoi va ajunge la Inspectoratul Şcolar, iar noi vom aproba numărul de clase. Dacă în anul şcolar precedent acest plan de şcolarizare prevedea o măsură de a reduce numărul de clase la acele unităţi care au avut un procent de promovabilitate sub 15% la examenul de bacalaureat, în acest an nu se mai menţionează acest aspect. A fost singurul an în care se prevedea reducerea numărului de clase pentru liceele care obţineau un procent mic la acest examen de maturitate. Trebuie să existe şi licee tehnologice acolo unde se pregătesc copii de nivel mediu şi sub nivel mediu. Aici rezultatele nu pot fi foarte bune, pentru că şi copiii care ajung în aceste unităţi de învăţământ nu vin cu un bagaj de cunoştinţe foarte consistent. Au intrat la liceu şi cu medii de 3 şi 4 în urma repartizărilor computerizate. Acestor elevi care au intrat cu medii proaste le este foarte greu să recupereze materia şi automat au rezultate nesatisfăcătoare după examenul de bacalaureat, pe care unii nici nu îl promovează”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct Nicuşor Cotescu.