După ce a fost diagnosticat cu cancer, Mike Butler a fost fascinat de procesul prin trec pacienţii în timpul tratamentului, dar în acelaşi timp a observat o oportunitate de introducere a practicilor utilizate la fabrica auto în care lucrează pentru ca procesele să se deruleze mai uşor.
Împreună cu colegii săi de la fabrica Ford in Köln, Germania, Directorul de Calitate Butler şi echipa sa au analizat şi au propus câteva schimbări care astăzi sunt implementate ca parte din ceea ce va deveni cea mai mare clinică europeană dedicată tratamentului cancerului.
De atunci, colaborarea s-a dezvoltat şi a devenit un flux de idei în ambele direcţii pe măsură ce angajaţii Centrului de Oncologie Integrată (CIO), parte a Universitatii din Köln, unul dintre centrele lideri in domeniu, au pus la dispoziţia Ford experienţa adunată în zona bazelor de date pentru ca aceasta să fie utilizată în cercetarea şi dezvoltarea viitoarelor modele ale mărcii.
“Mi-am petrecut cinci ani în camerele de tratament şi am început să mă gândesc la modul în care le-aş putea face pacienţilor viaţa mai uşoară”, spune Butler, care se află acum în faza de remisiune a unui cancer de colon. “A existat un moment de revelaţie în care mi-am dat seama că multe dintre sistemele care asigură fluiditatea activităţii uzinelor auto ar putea fi aplicate în spitale. Iar acum există un schimb de idei şi de experienţă de care beneficiază pacienţii, dar care ne va ajuta în modul în care vom întâmpina viitorul industriei auto. Cu cât lucrăm mai mult împreună, cu atât găsim mai multe sinergii în fluxul activităţii noastre la Ford şi în provocările pe care le avem când vine vorba de cercetarea tratamentului medical în ceea ce priveşte cancerul”.
Echipa medicală a făcut cunoştinţă în 2008 cu tehnologiile avansate şi cu procesele eficiente care i-au permis fabricii Ford din Köln să devină unul dintre cele mai eficiente centre de producţie auto ale lumii. O echipă de 15 ingineri Ford a avut întâlniri cu administratorii spitalului, dar şi cu pacienţii, infirmierele şi cu medicii, iar colaborarea a înflorit din acel moment.
Concepute pentru a asigura un tratament mai rapid şi mai puţin stresant, marcajele colorate de pe pereţi şi podea fac mai uşoară orientarea echipei mediale, a pacienţilor şi a vizitatorilor prin spital. Ecranele mari ajută la o mai uşoară comunicare între reprezentanţii-cheie ai echipei medicale. De asemenea, echipa Ford a propus dezvoltarea unor camere cu compartimentare flexibilă în care pereţii retractabili înlocuiesc formatele rigide ale saloanelor şi staţiile fixe ale infirmierelor. Toate aceste schimbări au contribuit astăzi la o îmbunătăţire de 30% a fluxului în interiorul clinicii.
În acelaşi timp, echipele medicale ale spitalului au consiliat Ford pe marginea proceselor pe care acestea le folosesc pentru a concepe şi a dezvolta abordări complet diferite în tratamentul cancerului. Compania aplică astăzi această abordare Outside the Box în ceea ce priveşte dezvoltarea vehiculelor şi a tehnologiilor din viitor.
“Medicina este o ştiinţă în continuă evoluţie şi orice schimbare contează într-o zonă în care modificări minore au un impact major asupra vieţii pacienţilor”, spune Prof. Dr. Michael Hallek, membru al echipei medicale care l-a tratat pe Mike Butler. “Cu ajutorul Ford, am reuşit să facem îmbunătăţiri imense de care vor beneficia vieţile şi tratamentele viitorilor pacienţi pentru mulţi ani de acum înainte. Și, sperăm noi, unele dintre metodele noastre de lucru vor ajuta Ford să dezvolte modul în care va arăta mobilitatea în viitor”.