Programul Erasmus + continuă la Şcoala Gimnazială din Castranova

0
62

Școala Gimnazială din Castranova și-a continuat cu succes parcursul în cadrul Programului Erasmus+, consolidându-și identitatea europeană și angajamentul față de o educație modernă, incluzivă și de calitate. Aflată în Anul II de Acreditare Erasmus+, instituția a derulat activități și mobilități internaționale, care au sprijinit dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și au extins orizonturile de învățare ale elevilor. Beneficiară a Acreditării Erasmus+ nr. 2022-1-RO01-KA120-SCH-000106127, valabilă pentru perioada 2023–2027, unitatea de învăţământ preuniversitar a implementat Proiectul 2024-1-RO01-KA121-SCH-000216196, care a adus un plus de valoare procesului educațional prin activități diverse, relevante și cu impact real asupra comunității școlare.

În anul școlar 2024–2025, în cadrul acestui proiect, s-au desfășurat următoarele activități internaționale: au fost organizate șapte mobilități de formare pentru cadre didactice, în cadrul unor cursuri structurate , desfășurate la Budapesta și Valencia, axate pe teme precum digitalizarea, prevenirea și combaterea bullyingului și cyberbullyingului, dar și incluziunea socială; a fost derulată o mobilitate de grup pentru 10 elevi și trei profesori din școală la instituția parteneră,  CEIP „Ricardo Mallén” din Calamocha, Spania, în perioada 24–30 noiembrie 2024. Activitatea a inclus schimburi educaționale și culturale, contribuind la dezvoltarea competențelor sociale, lingvistice și interculturale ale participanților; a fost realizată o mobilitate de tip job shadowing pentru două cadre didactice, axată pe dezvoltarea competențelor digitale, prevenirea fenomenului de bullying și promovarea practicilor educaționale incluzive; unitatea de învăţământ din Castranova a fost gazdă pentru un grup de 10 elevi și trei profesori din Spania, în perioada 23–28 martie 2025, în cadrul unei mobilități axate pe cultivarea responsabilității civice, protejarea mediului și implicarea elevilor în activități comunitare sustenabile. “Obținerea Acreditării Erasmus+ pentru Educație Școlară a reprezentat o oportunitate majoră de deschidere internațională, permițând organizarea de mobilități ce au contribuit la modernizarea metodelor de predare, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și stimularea motivației elevilor , prin învățare activă, colaborativă și internațională. Experiențele Erasmus+ au generat, în școală o cultură a colaborării, a învățării continue și a deschiderii către bune practici europene. Profesorii și elevii percep participarea la aceste proiecte ca pe o oportunitate reală de dezvoltare personală și profesională, iar impactul pozitiv se reflectă în atitudinea, rezultatele și motivația întregii comunități educaționale”, a precizat prof. George Duţă, director al Şcolii Gimnaziale din Castranova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *