Asociaţia Transfrontalieră E(Quilibrum) Environment (ATeE) implementează proiectul “Accelerator de dezvoltare economică transfrontalieră – competitivitate prin calitate şi inovare”. Proiectul este finanţat prin Programul de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, Axa prioritară 3: Dezvoltare economică si socială – Domeniul major de intervenţie 1: Sprijinirea cooperării transfrontaliere în mediul de afaceri şi promovarea unei imagini şi identităţi regionale. Partenerul lider în cadrul acestui proiect este Asociaţia Română pentru Industria Electronică şi Software – ARIES Oltenia în parteneriat cu Asociaţia Transfrontalieră E(Quilibrum) Environment din România, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Olt, Agenţia Regională de Dezvoltare şi Centrul de Afaceri Vidin şi Centrul Naţional pentru Servicii de Informare – Pleven.
Dezvoltarea infrastructurii
Astăzi, ora 11.00, la sediul ATeE din Craiova va avea loc conferinţa de presă prilejuită de organizarea unui eveniment de brokeraj cu expoziţie de noi produse, tehnologii şi invenţii, în cadrul căruia vor fi prezentate cele mai inovative tehnologii şi produse, furnizorii transfrontalieri având posibilitatea să îşi promoveze produsele şi să stabilească contacte directe cu posibili clienţi sau inventatori. „Proiectul urmăreşte accelerarea dezvoltării economice durabile a regiunilor din zona transfrontalieră, Dolj – Olt – Mehedinti – Pleven – Vidin – Vraţa – Montana, prin iniţiative comune, sprijinirea inovării şi calitatea produselor din zonă, servicii şi tehnologii”, precizează ing. Gabriel Vlăduţ, preşedintele ARIES Oltenia. Ca obiective specifice se urmăreşte dezvoltarea infrastructurii în scopul creşterii calităţii produselor, serviciilor şi tehnologiilor din zona transfrontalieră; dezvoltarea unei puternice cooperării transfrontaliere pentru promovarea calităţii, prin inovare şi transfer tehnologic, prin armonizarea muncii şi instrumente de evaluare, indicatori, metodologii comparabile cu cele europene.
Bursă virtuală de servicii, tehnologii şi de brokeraj
Principalele activităţi ale proiectului vor consta în: elaborarea unei infrastructuri virtuale pentru susţinerea întreprinderilor transfrontaliere şi serviciile lor; va fi creată o Bursă virtuală de servicii, tehnologii şi de brokeraj; se va elabora un studiu privind calitatea produselor transfrontaliere. Vor fi organizate cursuri online şi în clasă pentru pregătirea antreprenorială, ateliere de lucru, evenimente de brokeraj cu expoziţii, conferinţe internaţionale. Toate acestea vor creşte nivelul de comunicare al reprezentanţilor IMM-urilor transfrontaliere şi al autorităţilor locale, precum şi promovarea produselor regionale şi serviciilor.