Direcția Publică Comunitară de Evidență a Persoanelor (D.P.C.E.P.) Dolj – instituție în subordinea Consiliului Județean Dolj, aduce la cunoștința cetățenilor din județul Dolj că în baza prevederilor art. 14^1 (1) din O.U.G. nr. 97/2005 şi art. 82 alin. (1) din H.G. nr. 295/2021, începând cu data de 22.10.2024 își deschide activități de ghișeu cu publicul și în spațiul din incinta Centrului Comercial ,, Auchan Craiovița”.
Prin deschiderea de noi ghișee de primiri cereri și eliberare acte de identitate, Consiliul Județean Dolj este mai aproape de comunitate iar prin Direcția Publică Comunitară de Evidență din subordinea sa, dorește să ofere cele mai bune practici în domeniul furnizării serviciilor publice, să asigure un grad ridicat de satisfacție al cetățenilor și să consolideze încrederea în instituțiile publice. Programul de lucru cu publicul va fi zilnic, de Luni până Vineri, între orele 08.30-15.00 și Sâmbăta, între orele 9.00-12.00. Persoanele care au nevoie să obțină un act de identitate într-un termen mai scurt decât cel afişat la ghişeele serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, sunt domiciliate s-au doresc să-și stabilească domiciliul/reședința pe raza judeţului Dolj, se pot programa telefonic la numărul 0351411290, zilnic, de luni până vineri, între orele 08.30-12.00. Programările se pot face numai pentru ziua următoare, în limita programului de ghișeu. Vor funcționa trei ghișee, două în intervalul 08.30-15.00 la care se primesc cereri de la persoanele programate, iar al treilea ghișeu va funcționa în intervalul 09.00-12.00, pentru persoanele care au nevoie urgentă de act și din diferite motive, nu au putut să se programeze. Durata pentru depunerea cererii și preluarea imaginii este estimată la 20 minute la ghișeele care funcționează pe baza programărilor, și 30 minute în cazul persoanelor care nu au reușit să se programeze. Pentru cei interesați să obțină un act de identitate, îi informăm că trebuie să prezinte următoarele documente: actul de identitate vechi (dacă este cazul și dacă îl mai dețin), documentul cu care fac dovada adresei de domiciliu, certificatul de naștere și suplimentar, când este cazul, certificatul de căsătorie, hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă sau certificatul de divorț. În cazul copiilor minori care solicită un act de identitate este obligatoriu ca aceștia să fie însoțiți de unul dintre părinți sau de un alt reprezentant legal, când este cazul. Toate informațiile necesare pentru obținerea unui nou act de identitate, sunt afișate la avizierul din incinta Centrului Comercial.Facem mențiunea că persoanele care nu pot prezenta documentele prin care să dovedească adresa de domiciliu, pot face această dovadă cu o declarație pe propria răspundere, informațiile urmând să fie verificate pentru confirmare, de structurile de poliție care arondează adresa de domiciliu. Actele de identitate vor fi eliberate în termen de cel mult trei zile de la data depunerii cererii atunci când s-au prezentat toate documentele necesare, și 30 zile în situațiile când sunt necesare verificări prin structurile de poliție. În cazul persoanelor care solicită act de identitate și dețin certificate de stare civilă plastifiate sau nu dețin aceste documente, instituția noastră poate să elibereze și astfel de documente, dacă evenimentul de stare civilă s-a produs și înregistrat pe raza județului Dolj. Contravaloarea actului de identitate, şapte lei pentru cartea de identitate și un leu pentru cartea de identitate provizorie, se achită în numerar numai la ghișeu, odată cu depunerea cererii.