Conform datelor emise în această lună de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V), în prima jumătate a anului 2018 au fost înmatriculate 6.694 de unităţi Ford ceea ce îi asigură mărcii poziţia de lider al pieţei de import pentru automobile şi vehicule comerciale.
Cota de piaţă a Ford în perioada ianuarie-iunie a fost de 9,18%, iar comparativ cu perioada similară a anului trecut, marca americană a înregistrat o crestere de 16%, raportat la întreaga piaţă de vehicule. În ceea ce priveşte autoturismele, cele mai bine vândute modele au fost Focus, EcoSport şi Kuga, iar 33% dintre autoturismele înmatriculate de Ford în prima jumătate a anului au fost SUV-uri, fapt ce arată tendinţa pieţei şi preferinţele clare ale clienţilor din România pentru acest segment de vehicule. “Vânzările din prima jumătate a anului arată în mod clar apetitul românilor pentru SUV-uri şi suntem bucuroşi să vedem că modelul EcoSport pe care noi îl producem la Craiova are succes. Suntem de asemenea mulţumiţi de vânzările maşinilor din clasa B, segment unde Ford Fiesta devine din ce în ce mai puternică, atât în ceea ce priveste clienţii privaţi, cât şi în rândul flotelor”, a subliniat Attila Szabo, director general Ford Romania NSC.
Locul al treilea în segmentul de retail
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale, Ford domină întreaga piaţă, cu o cotă de piaţă de 16,4% , înregistrând astfel o creştere de 20% faţă de perioada similar a anului trecut. În top 3 cele mai bine vândute vehicule comerciale lider este modelul Transit,Custom, urmat de Transit Connect şi Ranger. “… În aceste 6 luni ale anului nu pot să nu remarc saltul spectaculos al Ford pe partea retail, acolo unde a înregistrat o creştere de 105%, faţă de prima jumătate a anului 2017. Acest salt ne duce direct pe locul al treilea în segmentul de retail, cea mai bună performanţă a mărcii Ford din ultimii 5 ani”, a precizat Roxana Capată ,director de vânzări Ford România.
Se continuă planurile sale de extindere la fabrica din Craiova
Ford continuă planurile sale de extindere la fabrica din Craiova, astfel că tot în prima jumătate a acestui an, compania a anunţat o investiţie suplimentară de până la 200 de milioane de euro pentru producerea celui de-al doilea model la uzina din Craiova şi crearea a peste 1500 de noi locuri de muncă. Astfel, suma totală investită din 2008, anul preluării uzinei din Craiova, şi până în prezent ajunge la aproximativ 1,5 miliarde Euro, iar numărul de angajaţi la 5900. Cel de-al doilea model se va alătura lui Ford EcoSport, a cărui producţie a demarat în octombrie 2017, dar şi mult-premiatului motor de 1.0 litri EcoBoost.