Programul Pâine şi Mâine, desfăşurat de World Vision România în zonele rurale sărace din trei judeţe – Dolj, Vâlcea şi Vaslui – în beneficiul a 618 de copii, a primit prin donaţie suma de 150.000 de euro din partea Lidl şi a clienţilor săi din toată ţara.
Jumătate din suma totală, adică 75.000 de euro, a fost colectată prin campania de strângere de fonduri la casele de marcat din magazine, care a avut loc în perioada septembrie – decembrie. La finalul campaniei, Lidl a dublat suma până la valoarea de 150.000 pentru a acoperi astfel costurile pentru o masă caldă la şcoală şi două ore de after-school pe durata a patru luni pentru cei 618 copii incluşi în programul Pâine şi Mâine.
„Mulţumim în numele copiilor din program tuturor clienţilor Lidl pentru generozitate şi pentru că au ales să sprijine astfel educaţia. Rezultatele pe care campania de strângere de fonduri le-a obţinut într-o perioadă atât de scurtă credem că arată că problema pe care încercăm să o rezolvăm – cea a copiilor defavorizaţi care nu au acces la educaţie – este o preocupare pentru un număr mare de români, iar atunci când li se oferă ocazia să se implice, aceştia o fac cu generozitate”, a declarat Oana Şerban, director de comunicare World Vision România.
Printre beneficiari se numără şi copii din judeţul Dolj
Pâine şi Mâine, proiect conceput pentru cele mai sărace şi mai izolate sate din România în beneficiul copiilor vulnerabili, cuprinde acum 18 sate din trei judeţe şi un număr de 618 copii din ciclul primar. Costul total pentru intervenţia de un an, care cuprinde o masă caldă oferită zilnic şi programul de after-school, este de aproximativ 440.000 euro. Scopul proiectului este combaterea eficientă a abandonului şcolar în mediul rural, reducerea decalajelor şi a absenteismului în zonele defavorizate. Rata abandonului şcolar în România atinge 19,1%, cu mult peste media europeană de 11%, iar copiii din zonele defavorizate ale ţării prezintă un risc de abandon crescut.
„Analfabetismul funcţional este, din nefericire, o problemă cu care societatea noastră încă se confruntă şi care poate compromite soarta unor întregi generaţii. Datorită programului dezvoltat de World Vision România, din care ne bucurăm că putem fi parte, putem schimba în bine viitorul copiilor de la sat, cei mai expuşi acestui fenomen. „Pâine şi mâine” este un proiect pe care l-am susţinut încă de la început şi în impactul căruia credem cu tărie’’, a declarat Maria Pârvuleasa, PR Manager Lidl România.
Proiect de combatere a abandonului şcolar
Lidl România s-a alăturat fundaţiei World Vision România în susţinerea programului Pâine şi Mâine încă din faza pilot, când compania a donat suma de 100.000 de euro. Compania s-a implicat constant în program pe tot parcursul anului 2016.
Etapa-pilot a proiectului, realizată în perioada aprilie – iunie, a ajutat 213 copii şi a demonstrat că impactul acestei intervenţii în viaţa copiilor este semnificativ. Astfel, în judeţul Dolj s-a observat o scădere a absenţelor şcolare cu 34% în iunie faţă de luna mai. În plus, cele două ore de after-school au ajutat la creşterea performanţelor şcolare, cu 15% mai mulţi elevi finalizând semestrul doi cu media „Foarte bine” faţă de semestrul anterior. Masa caldă, compusă din felul întâi, felul doi şi desert, este oferită la şcoală prin intermediul unor firme de catering specializate, care garantează calitatea şi siguranţa alimentelor. În plus, copiii sunt ajutaţi la teme şi participă la diverse activităţi educative, timp de 2 ore, sub îndrumarea unui cadru didactic. Astfel într-un mediu sigur pentru ei, copiii beneficiază de necesarul de nutrienţi pentru a se dezvolta normal, precum şi de activităţi extraşcolare pentru continuarea învăţării şi fixarea noţiunilor.
În vacanţa de vară Lidl a donat pachete alimentare către familiile copiilor din program, iar, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, compania a oferit suma de 141.000 de euro pentru cadourile de Crăciun a 3.121 de copii din proiectele World Vision România.