Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM–uri (FNGCIMM) lansează o serie de facilităţi destinate beneficiarilor garanţiilor emise – persoane fizice sau juridice eligibile pentru diferite forme de finanţare garantată.
Începând din 20.10.2017, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr. 2644/29.09.2017, FNGCIMM acceptă extrasele de Carte Funciară în format electronic, obţinute de beneficiari prin solicitarea on-line de la Agenţia Naţionala de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, simplificând major procesul de solicitare a garanţiei.
De asemenea, venind în sprijinul IMM-urilor, FNGCIMM poate procesa direct Certificatele de Atestare Fiscală emise de ANAF în format electronic. Alături de interogarea în timp real a bazelor de date agregate, noua facilitate contribuie la reducerea numărului de documente solicitate antreprenorilor în vederea acordării garanţiei. « Ne dorim ca Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri să işi consolideze misiunea de bază, de sprijin al mediului de afaceri românesc, într-o manieră adaptată tendinţelor tehnologice actuale, urmată de majoritatea partenerilor noştri instituţionali. Integrăm permanent noi atribute de digitalizare in procesele noastre operaţionale, ne concentrăm pe simplificare şi debirocratizare pentru a putea răspunde aşteptărilor beneficarilor garanţiilor FNGCIMM – persoanele fizice, antreprenorii sau beneficiarii publici » a declarat Alexandru Petrescu, Director General FNGCIMM.
Proiectul de simplificare a proceselor de acordare a garanţiilor, atât către persoanele fizice, în cadrul Programului Prima Casă, cât şi către persoanele juridice care solicită o formă de finanţare băncilor partenere are drept obiectiv optimizarea duratei de procesare a documentelor şi, implicit, îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de FNGCIMM tuturor categoriilor de beneficiari.