Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Dolj , în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judetean (ISJ) Dolj, a organizat, prin intermediul profesorilor logopezi de la Centrul Logopedic Interșcolar, masa rotundă cu tema “Specificul activiății profesorului logoped în învățământul de masă”.
Logopedia este o formă de terapie, care îmbunătățește capacitatea de a vorbi și de a folosi alte abilități lingvistice. Aceasta ajută oamenii să-șiexprime gândurile și să înțeleagă ce spun ceilalți. De asemenea, poate îmbunătăți abilitățile precum memorarea și capacitatea de a rezolva probleme. Terapia prin vorbire este realizată de un logoped, care propune exerciții și tratamente specifice nevoilor fiecărui pacient. Activitatea s-a desfășurat într-un cadru profesionist şi a avut ca invitați reprezentanțiai I.S.J. Dolj, specialiști din domeniul terapiei logopedice, cadre didactice din învățământul preșcolar și primar, precum și părinți ai copiilor care beneficiază de terapie pentru corectarea / dezvoltarea limbajului și a comunicării.
Puţini logopezi
Manifestarea științifică a avut drept scop informarea cadrelor didactice și a părinților cu privire la importanța terapiei logopedice în procesul de corectare/dezvoltare a limbajului copiilor la vârsta preșcolară și primară, precum și aspectele metodologice, principiile și normele după care se organizează și se desfășoară activitatea terapeutică. De asemenea, specialiștii logopezi vor veni în sprijinul beneficiarilor indirecți (părinți, cadre didactice) cu două instrumente de lucru (un pliant cu câteva repere necesare identificării eventualelor tulburări de limbaj și comunicare ce pot apărea în perioada preșcolară/școlară mică și un semn de carte în care sunt prezentate etapele corectării limbajului copiilor), precum şi o broşură dezvoltată pentru acest eveniment, utile în procesul de recuperare/dezvoltare. ” Numărul tot mai mare de copii cu CES (Cerinţe Educaţionale Speciale) sau cu tulburări de limbaj, avalanșa de solicitări terapeutice și de consilieri ale cadrelor didactice și părinților din perspectivă logopedică, au generat organizarea acestei acțiuni științifice, pentru a realiza un parteneriat activ între toţi factorii educativi învederea dezvoltării unui limbaj corect, cursiv și coerent, atât de necesar într-o societate aflată în permanentă schimbare. Numarul profesorilor logopezi normat la CJRAE Dolj este doar de 20, dar aceştia acoperă în mare parte toate unităţile de învăţământ din municipiul Craiova, precum şi câteva din judeţ. Pe viitor, ne propunem să mărim acest numar, întrucât este o nevoie acută de specialişti, a precizat inspector şcolar general – adjunct al ISJ Dolj, prof. Irina Ştefana Broscaru . “Înţelegând modul de manifestare a tulburărilor de limbaj, cadrele didactice pot identifica mai uşor dificultăţile de învăţare şi de comunicare ale elevilor, pot colabora cu specialiştii şi cu părinţii , pentru a dezvolta împreună strategii eficiente de intervenţie şi pot contribui la crearea unui mediu şcolar mai incluziv şi mai receptiv. Aceste acţiuni sunt benefice pentru copii, părinţi, cadre didactice, practic vorbim despre un beneficiu al întregii comunităţi – director CJRAE Dolj, prof. Mariana Pădureanu.
Intelegandmodul de manifestare al tulburarilor de limbaj, cadreledidactice pot identificamaiusordificultatile de invataresi de comunicare ale elevilor, pot colabora cu specialistiisi cu parintiiipentru a dezvoltaimpreunastrategiieficiente de interventiesi pot contribui la creareaunuimediuscolarmaiincluzivsimai receptive. Acesteactiunisunt benefice pentrucopii, parinti, cadre didactice, practice vorbimdespre un beneficiu al intregiicomunitati. – director CJRAE Dolj Mariana Padureanu