Pentru asamblarea noului Ford Focus ST, o investiţie de 600 de milioane de euro

0
503

Ford a dezvăluit ieri, noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance pentru a oferi un nivel al agilității demn de un hot-hatch într-o mașină de familie stilată, confortabilă și practică. Noul Focus ST are la bază dinamica de top a celei de-a patra generații Focus și este disponibil în versiunile hatchback cu cinci uși și wagon. Noul Ford Focus ST va fi asamblat la cel mai înalt nivel calitativ în urma unei investiții de 600 de milioane de euro realizate la fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Noua gamă de motorizări pune la dispoziția șoferilor cu până la 12% mai multă putere și 17% mai mult cuplu în comparație cu anterioara generație Focus ST. Motoarele Ford 2.3 EcoBoost de 280 CP (benzină) și 2.0 EcoBlue de 190 CP (diesel) permit o dezvoltare a puterii și a cuplului pe o plajă largă de turații, oferind astfel un nivel ridicat al performanțelor sportive. Primul diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD) prezent pe un model Ford cu tracțiune față este oferit standard pe versiunea cu motor EcoBoost și îmbunătățește și mai mult dinamica în viraje și stabilitatea. Acest sistem ascute răspunsul mașinii în condiții de aderență variabilă cu ajutorul pre-activării anticipate controlate de computer. “Tehnologiile inteligente precum eLSD (diferențial electronic cu alunecare limitată) și CCD (Sistem de amortizare controlată continuu) transformă noul Focus ST într-o mașină «Jekyll and Hyde» care este capabilă să se metamorfozeze dintr-un tourer rafinat într-o mașină de performanță prin simpla apăsare a unui buton. Am încorporat în acest model toate lecțiile învățate în programele de dezvoltare a supercarului Ford GT și a apreciatului Focus RS, iar rezultatul este o mașină compactă de performanță care beneficiază de un grad de flexibilitate unic în segment”,  spune Leo Roeks, directorul Ford Performance Europa.

Transmisie manuală cu șase trepte

Noua generație a motorului cu bloc din aluminiu Ford EcoBoost de 2.3 litri devine cea mai puternică opțiune existentă vreodată pe Focus ST. Răspunsul motorului este îmbunătățit cu ajutorul unei turbine twin-scroll cu inerție redusă care transformă cu o mai mare eficiență gazele de evacuare în energie, prin intermediul unor canale separate ce reduc la minimum interferențele dintre pulsațiile gazelor. O supapă de suprapresiune a turbinei activată electronic permite un control mai atent al presiunii de compresie, rezultatul fiind un nivel optimizat al performanței. În plus, circulația aerului este optimizată cu ajutorul unui sistem de eșapare unic, al unui sistem de admisie personalizat și al unui  Transmisia manuală cu șase trepte a lui Focus ST permite schimbări mai rapide ale rapoartelor și oferă un comportament mai sportiv cu ajutorul unei timonerii cu 7% mai scurte în comparație cu versiunile standard ale noului Focus. 

Dinamică intuitivă ajutată de tehnologie

Bazându-se pe caracterul dinamic de top al lui Ford Focus, noul Focus ST a fost dezvoltat pentru a îmbina plăcerea de a conduce pe șosele virajate, performanțele pe circuit și utilizarea în viața de zi cu zi mai bine decât o face orice alt concurent din segmentul său. Sofisticata tehnologie Ford CCD este oferită ca parte a pachetului Performance Pack pe versiunile EcoBoost hatchback cu cinci uși. Aceasta monitorizează la fiecare două milisecunde starea suspensiei, a șasiului, a direcției și a pedalei de frână, pentru a ajusta răspunsul amortizoarelor, cu scopul de a oferi o ținută de drum și o dinamică de top. Noul Focus ST detronează apreciatul Fiesta ST la capitolul viteză de răspuns a direcției. Sistemul de direcție servo-asistată electric (EPAS) este cu 15% mai rapid decât pe versiunile standard ale lui Focus, fiind nevoie de doar două rotații ale volanului pentru o cursă completă.

Tehnologia acumulează presiune mai repede decât în cazul unui sistem hidraulic

Performanțele sistemului de frânare al lui Focus ST au fost verificate cu ajutorul acelorași proceduri puse în aplicare în cazul supercar-ului Ford GT, acestea oferind o rezistență de patru ori mai îndelungată la sarcini sportive față de anterioara generație Focus ST. Sistemul Electric Brake Booster (EBB), parte componentă a platformei C2, își demonstrează și mai mult avantajele pe Focus ST. Tehnologia acumulează presiune mai repede decât în cazul unui sistem hidraulic, rezultatul fiind o pedală de frână care se simte mai conectată și mai consistentă pe o plajă largă de condiții de operare. În cazul lui Focus ST, acest lucru înseamnă că mașina poate să limiteze schimbările de comportament la nivelul frânelor în timpul rulării sportive, dar și că modul de operare și dinamica frânelor pot fi ajustate pentru a se potrivi cu modul de rulare selectat prin sistemul Drive Modes.

“Selectarea modului Track face ca răspunsul pedalei de frână să fie unul instantaneu”

În plus, selectarea modurilor Slippery/Wet, Normal, Sport și Track ajustează și sistemele eLSD, CCD, EPAS, răspunsul pedalei de accelerație, rapoartele transmisiei automate, sistemul de control al stabilității, sistemul de intensificare electronică a sunetului motorului (ESE) și setările sistemului de climatizare pentru ca acestea să se potrivească perfect cu modul de rulare ales. “Selectarea modului Track face ca răspunsul pedalei de frână să fie unul instantaneu, întărește direcția și face ca reacțiile la mișcările volanului să fie mai rapide, modifică reglajul accelerației, care devine mai agresivă, trimite instrucțiuni spre eLSD să ofere nivelul maxim de tracțiune și determină un sistem ESC mai permisiv. Șoferii pot să aibă încredere maximă în capacitatea lui Focus ST de a livra performanță de top pe circuit”, spune David Put, responsabil al departamentului dinamică în cadrul Ford Performance.