Străzile din Craiova primesc, în acest an, bani puţini pentru reparaţii. Autorităţile locale interpretează lucrurile într-un alt fel, susţinând că fondurile sunt, totuşi, mai mari decât cele care au fost alocate în anul trecut. Concluzia care se trage este că, deşi portofelul nu e gros, şoferii vor observa diferenţa.
Primarul Lia Olguţa Vasilescu a ţinut să îi anunţe pe craioveni să nu se aştepte la minuni nici în acest în privinţa infrastructurii rutiere. Într-o conferinţă de presă, edilul a explicat că Primăria Craiova nu dispune de bani mulţi pentru lucrările de modernizare a străzilor nici de această dată. ”Anul acesta noi ne prevedem în jur de 35 milioane de lei pentru străzi, care e maximum posibil. Faţă de anul trecut când noi, noua administraţie, am plătit 71 milioane de lei. Dar s-au achitat facturi din perioada anului 2011”, a declarat primarul. Olguţa Vasilescu a explicat că numai datoriile pe un an în urmă au fost de 55 milioane de lei iar această sumă a diminuat drastic bugetul alocat pentru reaparaţiile de străzi.
16 milioane de lei pentru nişte investiţii invizibile
Municipalitate craioveană susţine, prin urmare, că dacă anul nu se anunţă strălucit, fiind la fel de sărac din punct de vedere financiar, cel puţin anul trecut a fost şi mai rău. După ce au achitat facturile restante, autorităţile locale spun că le-a mai rămas cu o sumă extrem de mică pe care, deşi au consumat-o toată, şi măcar nu s-a văzut ceva pe teren. ”Deci totul anul trecut s-au cheltuit doar 16 milioane de lei, care înseamnă toate şantierele deschise în perioada campaniei electorale de predecesorul meu. Din cauza asta nu am avut bani să asfaltăm şi trebuie să ştie aceste lucruri şi cetăţenii”, a mai spus edilul-şef al Craiovei.
Milioanele imaginare
”Am avut doar 16 milioane de lei pentru tot anul, acum prevedem 35 de milioane, iar pentru anul viitor vor fi mai mulţi. Este o sumă din care, zic eu, se va vedea ceva şi noi vom avea grijă ca să şi vedem unde se face reabilitarea străzii şi cum se face”, a mai spus Olguţa Vasilescu. Pe de altă parte, primarul Craiovei a recunoscut că, dacă ar fi avut o sumă de 100 milioane de euro, cât s-a atras de fosta municipalitate pentru implementarea unor proiectele europene, printre care şi cele două pasaje, ar fi investit-o integral în lucrări de infrastructură, cum ar fi reţele de apă şi canalizare, dar îndeosebi şi pentru modernizarea străzilor.
Inelul rutier, cel mai ambiţios proiect
Cel mai mare proiect în materie de infrastructură rutieră al actualei administraţii este însă crearea unui inel rutier. Primarul Olguţa Vasilescu a prezentat ideea în cadrul unei conferinţe de presă, menţionând că, deocamdată, se va face doar documentaţia tehnică. Autorităţile intenţionează să obţină bani europeni pentru a face această investiţie, una care se anunţă pe cât de ambiţioasă, pe atât de costisitoare. Potrivit municipalităţii, inelul rutier va pleca dinspre mall-ul Electroputere şi va ajunge în partea opusă a oraşului, după ce va traversa cartierul Brestei peste Balta Craioviţei. Ca să ajungă pe Calea Severinului, autorităţile vor să construiască încă un pasaj în zonă.
CASETĂ: În zona Bălţii Craioviţa, autorităţile intenţionează să construiască şi un loc de agrement care să amintească de fostele restaurante de odinioară. ” Se va face un PUZ al zonei şi nu se vor putea construi decât clădiri cu destinaţie comercială şi de divertisment, eventual clădiri de birouri, dar nu şi spaţii de locuit acolo”, a declarat primarul Craiovei.