BRD şi Western Union au lansat, ieri, serviciul de transfer de bani de la ATM. Prin noul serviciu, clienţii vor putea primi bani trimişi prin Western Union, având posibilitatea să efectueze tranzacţia direct la unul din cele 1.500 de bancomate din reţeaua BRD din întreaga ţară. Banii primiţi vor fi creditaţi direct în contul BRD cu card ataşat al destinatarului. Banii pot fi trimişi de expeditor din întreaga reţea globală a Western Union de aproximativ 520.000 de locaţii ale Agenţilor, din 200 de ţări şi teritorii sau din România.
Serviciul de transfer de bani Western Union direct la ATM-urile din reţeaua BRD permite primirea banilor în lei, euro şi USD. „Extinderea opţiunii clienţilor în privinţa modalităţilor de primire de bani este un exemplu al felului în care ne modernizăm afacerea ca să venim cât mai eficient în întâmpinarea nevoilor consumatorilor. Răspundem, astfel, apetenţei românilor de a folosi noile tehnologii în viaţa lor de zi cu zi, în linie cu strategia globală de evoluţie a Western Union într-o companie multi-canal, multi-produs. Ceea ce ne dorim este să oferim clienţilor, împreună cu serviciul nostru clasic de transfer de bani, accesul digital la serviciile Western Union”, spune Gabriel Sorbo, Director Regional Western Union Italia, Spania, România, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta şi Cipru.
Bancă universală
La nivel global, transferurile de bani Western Union account-based pe canalele electronice în cadrul băncilor au cunoscut o creştere de peste 50% în 2012. „Implementarea acestui serviciu, împreună cu partenerii noştri de la Western Union, confirmă vocaţia noastră de bancă universală, capabilă să ofere servicii inovatoare, accesibile şi cu valoare adăugată importantă. Serviciul de transfer de bani Western Union direct la ATM se încadrează în strategia BRD de lansare de noi servicii şi de modernizare a unora deja existente pentru a oferi calitate şi confort suplimentare clienţilor noştri”, a declarat Elena Oprea, director executiv adjunct, Marketing şi Managementul Produselor, BRD – Groupe Société Générale. Noul serviciu este o alternativă pentru operaţiunile de transfer de bani efectuate la ghişeu. Accesul la acest serviciu direct de la bancomat 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, transparenţa şi evitarea timpului pierdut la cozi reprezintă principalele sale avantaje pentru clienţii BRD şi Western Union. Un client BRD, deţinător de card, efectuează în medie 4 tranzacţii pe lună la ATM-ul BRD, luând în considerare opţiunile deja disponibile la terminalele BRD. Numărul tranzacţiilor cu cardurile BRD la terminalele POS instalate la comercianţii clienţi ai băncii a crescut cu 20% în semestrul I al anului 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Cum funcţionează noul serviciu de transfer de bani prin ATM
Clienţii pot primi bani realizând tranzacţia direct la un bancomat BRD prin câţiva paşi simpli. După demararea unei tranzacţii clasice la bancomat, clientul trebuie să opteze pentru ”Western Union” şi să introducă în secţiunea aferentă de pe ecranul bancomatului detaliile tranzacţiei, aşa cum i-au fost transmise de către expeditor: numărul de control al transferului de bani (MTCN), valuta şi suma de bani. Apoi, banii sunt viraţi direct în contul clientului. În cazul în care banii primiţi sunt în altă valută decât cea a contului, suma va fi convertită în valuta contului. Clientul poate opta pentru retragerea imediată a sumei, în Lei sau îşi poate utiliza direct cardul pentru efectuarea de plăţi. Pentru a intra în posesia unui transfer de bani utilizând noul serviciu Western Union de Transfer de Bani la ATM, clienţii trebuie să deţină un cont în Lei, Euro sau USD deschis la BRD – Groupe Société Générale cu un card valid ataşat.