Parcarea subterană a prins contur, la propriu. Constructorii au terminat de turnat pereții de beton care înconjoară întreaga suprafață de 10.000 de metri pătrați și au început deja să excaveze pământul pentru turnarea fundației. Parcarea are forma unui evantai care necesită acum și o centură de sprijin pe partea mai înaltă a amplasamentului.
Deși au experiența mai multor lucrări de amplitudine, cum ar fi stația de epurare de la Făcăi, Centrul Multifuncțional din Romanești și pasajul subteran de sub strada „Arieș”, constructorii de la Mitliv susțin că parcarea subterană este, de departe, cea mai dificilă lucrare. „Deși vorbim de o suprafață mare, fiind vorba de 10.000 de metri pătrați, se lucrează foarte greu. Nu poți să te desfășori cu mașinile grele prin pământul acesta argilos, mai ales când plouă. Trebuie să ținem cont că ne aflăm în zona centrală și nu ne permitem să ieșim cu mașinile nespălate de aici. Dar, cu toate acestea, stăm foarte bine în grafic cu lucrările”, ne-a precizat, ieri, managerul de proiect, Marian Turluc.
S-a dat conturul
Cu toate acestea, lucrările de la teatru sunt foarte avansate, constructorii reușind să finalizeze conturul din beton al parcării subterane, una dintre cele mai dificile etape ale lucrării. „Pereții mulați sunt executați în proporție de 100%. Este un lucru foarte important pentru noi și am muncit mult ca să o terminăm acum. A fost o etapă grea, poate cea mai grea, deoarece a avut nevoie de o tehnică specială care a presupus intervenția unor utilaje speciale, de mare capacitate”, a mai spus Marian Turluc. Așa se face că acum, privită de sus, parcarea a căpătat forma care se găsea până acum doar în planșele constructorilor, aceea de evantai, cu partea deschisă orientată spre zona teatrului.
O centură de beton pe o lungime 20 de metri
Acum se lucrează, potrivit managerului de proiect, la sistemul de ancoraje pe care îl necesită partea mai înaltă a parcării. Este vorba de zona teatrului, acolo unde constructorii trebuie să injecteze, folosind o tehnică specială, suporți din beton pentru a fixa și mai bine terenul care sprijină pereții parcării. „Se fac săpături foarte adânci, la 10 metri, și avem o parte din suprafață – mă refer la cea dinspre teatru – care este mai înaltă decât cea care este orientată spre Calea București. Pentru a fixa și mai bine pământul, proiectanții au prevăzut și un sistem de ancoraje cu părți din beton la care noi lucrăm acum”, a explicat Marian Turluc. Centura de beton a parcării, care se va afla în spatele pereților mulați, va avea o lungime de 20 de metri.
Primul colț al parcării, peste două săptămâni
Pe șantier sunt deschise mai multe fronturi de lucru. În paralel cu turnarea centurii de sprijin pe partea mai înaltă, se ridică primul petec de fundație propriu-zisă a parcării. „Parcarea este împărțită în zece ploturi și acum se lucrează la primul care se află situat în unghiul blocurilor. S-au făcut tensionările necesare la ancoraje, am excavat pământul și am turnat betonul de egalizare. Urmează să înceapă montarea armăturii și apoi turnarea primului plot. Atunci, practic, se va vedea primul fragment din parcare”, a menționat managerul de proiect, Marian Turluc. Constructorii preconizează că, dacă ploile ar înceta, acest lucru ar fi posibil în termen de două săptămâni.
Constructorii ar vrea să lucreze și-n iarnă
De aici încolo tehnica de ridicare a parcării ar fi, teoretic, simplă. Constructorii urmează să excaveze tot terenul – aici își dau un termen de 30 de zile, dar, din nou, fără precipitații – și să toarne și următoarele fragmente din parcare. „După ce vom termina de excavat tot pământul, vom turna, în cascadă, fundația parcării. Noi ne-am propus să facem repede acest lucru pentru a ne crea front de lucru pentru iarnă. Dacă apucăm să turnăm fundația, în lunile reci, când nu este ninsoare, vom putea să mai lucrăm aici o bună perioadă”, a mai declarat Marian Turluc. Reprezentanții Mitliv susțin că acest lucru este posibil întrucât pe șantier se lucrează cu peste 150 de oameni și mai multe utilaje.
Se lucrează, în paralel, și la rețelele de utilități
Există și un alt treilea și al patrulea punct de lucru. În paralel cu lucrările de betonare, se intervine și la rețeaua de canalizare, precum și la cea de telecomunicații. „Spre deosebire de zona pasajului subteran, unde am găsit un nod de rețele pe care le-am refăcut, aici nu am mai întâmpinat această problemă. Nu au mai fost conducte pe care nu știam ce să mai facem cu ele, dar tot trebuie să executăm lucrarea de canalizare a parcării”. Potrivit managerului de proiect, apa va fi evacuată din parcare în rețeaua de canalizare care se găsește pe strada „Romul”. Totodată se lucrează și la rețeaua de telecomunicații care se găsește pe acest amplasament.
600 de locuri de parcare, dispuse pe două nivele
Oficial, parcarea ar trebui să fie predată la cheie Primăriei Craiova, care este beneficiarul lucrării, în luna octombrie 2015, după o execuție de 18 luni. Constructorii spun însă că, după cum decurg lucrurile pe șantier, este foarte posibil ca investiția să fie gata mult mai devreme. „Suntem cu lucrările în avans și, dacă nu ar fi căzut aceste ploi din vară, cu siguranță că eram și mai departe. Dar avem șanse mari să nu ne ducem cu execuția tocmai până în toamnă. O să fie gata mult mai devreme”, a menționat managerul de proiect din partea Mitliv, Marian Turluc. Parcarea se construiește pe două nivele și va pune la dispoziția șoferilor un număr de 600 de locuri de parcare, accesul urmând să se facă prin două căi de acces.
stimata d-na am sa va spun ca la-o vizita a fr4 benzi de circulatie 4ancezilodin NANTERE 2 FRANCEZI NE-AU FACUT CA SUNTEM PROSTI siti de ce/? pe motivul ca atunci cind se vizita cartierul craiovita au spus ca trebuia salasam orasul vechi cu ale lui si sa fi facut orasul nou in jurul parcului cu 4 benzi de circulatie si era usor de adus clasa muncitoare la platforma de est aorasului au mai spus ca am petecit orasul si ce constat eu acuma CIRPIM PETECILE
Comments are closed.