Cu toate că este prezentat ca primul şi cel mai avansat mall dintre cele trei care se construiesc în Craiova, Electroputere Mall are deja o mică problemă. Miile de vizitatori care sunt aşteptaţi după data de 15 noiembrie, când este programată inaugurarea, ar trebui să-şi facă loc în parcarea spaţiului comercial pe o străduţă îngustă şi foarte aglomerată. Autorităţile locale au promis însă că vor găsi o soluţie pentru fluidizarea traficului.
La Electroputere Mall se lucrează de zor, atât în parcarea uriaşă care va desevi spaţiul comercial, cât şi în interior, constructorii încercând să respecte termenul de 15 noiembrie când ar trebui să fie deschis publicului vizitator. Primarul Antonie Solomon a vizitat ieri şantierul de la un capăt la altul şi s-a declarat încântat de modul cum va arăta mall-ul, pe care îl consideră încă de pe acum că este «absolut fantastic»: «Gândiţi-vă că Mercurul are o suprafaţă de vreo 15.000 de metri pătrăţi. Ori aici e vorba de 93.000 de metri pătraţi, deci de nouă hectare. E prima dată când calc aici, dar vă spun că e absolut fantastic, e uluitor», a spus primarul. Solomon şi-a exprimat, în acelaşi timp, şi neîncrederea că mall-ul va fi terminat în următoarele două luni, aşa cum susţin constructorii. «Ei spun că cu siguranţă vor inaugura pe 15 noiembrie, însă eu sunt sceptic, nu ştiu dacă se va termina până atunci. O să vin acum din două în două zile ca să văd cum merg lucrările».
Se face loc unui giratoriu
O problemă mai mare o ridică însă modul în care se va face accesul în mall. Cum spaţiul comercial propriu-zis este găzduit în hala principală a fabricii, intrarea publicului se va face pe partea de est, din Calea Bucureşti, pe o străduţă care este prea îngustă pentru a prelua tot traficul care va fi după deschidere. «Avem probleme cu giraţia. Aici este Comat care iese prin această zonă. E vorba de maşini mari, de marfă pentru un depozit de 300 – 400 de metri pătraţi. Să vedem ce soluţie găsim ca să nu mai blocheze circulaţia în zona aceasta», a spus Solomon. O primă sugestie ar fi să se amenajeze un sens giratoriu. Acest lucru implică lărgirea zonei, fapt pentru care autorităţile intenţionează să discute cu proprietarii Kaufland pentru a mai ceda o mică suprafaţă din parcarea lor. «Poate intrăm pe terenul lui Kaufland, dacă avem înţelegere. Luni discutăm cu ei, vedem ce rezolvăm», a spus Solomon, subliniind că, în primul rând, se are în vedere şi asigurarea accesului pentru locatarii din blocurile vecine.
Firme mari au închiriat spaţii în mall
Chiar dacă a fost ultimul anunţat dintre cele trei mari centre comerciale, Electroputere Parc are toate şansele să fie primul mall deschis în Craiova, «Adora Mall», de pe strada «Caracal», urmând să fie deschis abia peste doi ani, iar la «West Gate» nu se mai lucrează. Încurajaţi de faptul că sunt primii pe piaţă dar şi de gradul mare de preînchiriere, K&S Developments, proprietarii viitorului mall, au mărit suprafaţa închiriabilă de la 55.000 de metră pătraţi, cât a fost în planul iniţial, la 71.000 mp. Printre cei mai noi chiriaşi anunţaţi se numără H&M şi grupul Inditex (pentru magazine Zara, Bershka, Pull & Bear şi Stradivarius). Printre celelalte nume care au semnat recent contracte sunt LC Waikiki (pe 950 metri pătraţi), Douglas, Office Shoes, Killtec, Sensiblu, Gatta, Pet Center, cafeneaua Segafredo şi Elvila, un magazin de mobilă românesc, care va deschide o unitate de 3.000 de metri pătraţi. Acestora li se adaugă Decathlon, C&A, New Yorker, Domo, Altex, Takko, Orsay, Deichmann, Leonardo, Diverta, Toyplex, Bata, Otter, Yves Rocher, Banca Transilvania şi Zvon Café.
Peste 1.000 de locuri de muncă
Ineditul acestui mall îl reprezintă faptul că dezvoltatorul a ales să profite de halele existente pentru găzduirea noilor comercianţi. Mai precis, halele, deşi vechi de 40 de ani, sunt doar reabilitate şi nu demolate. Astfel, valoarea investiţiei a fost cu mult mai redusă decât dacă s-ar fi lua totul de la zero. Se apreciază că valoarea actualizată a investiţiei este de aproximativ 100 de milioane de euro, o parte din bani provenind dintr-o finanţare bancară. Pe lângă valorificarea acestui spaţiu, un alt avantaj pentru Craiova sunt şi locurile de muncă puse la dispoziţie. Potrivit primarului, ar fi vorba de 1000 de locuri de muncă, dintre care 400 numai la hipermarketul Auchan. Retailerul francez a lansat, pe 20 iulie, o campanie de recrutare de personal pentru 30 de meserii diferite, printre care cele de casier, lucrător comercial, cofetar, brutar, patiser, măcelar, bucătar, electrician şi agent de securitate. Până în prezent, la Auchan au fost înregistrate peste 4.000 de CV-uri, cele mai multe solicitări fiind pentru posturile de casier şi lucrător comercial. Hipermarketul Auchan va avea 11.000 metri pătraţi şi 50.000 de produse, dintre care 60% alimentare şi 40% nealimentare.