După ce în ultimele săptămâni mai mulţi medici şi asistenţi medicali din ţară şi-au depus actele pentru a profesa în spitale de pe raza judeţului Dolj, în ultima etapă a procesului de redistribuire, în mod surprinzător, unităţile sanitare doljene nu s-au mai dovedit a fi tot atât de atrăgătoare pentru cadrele medicale.
La finele săptămânii trecute s-a încheiat şi ultima etapă a procesului de redistribuire a cadrelor medicale provenite din spitalele desfiinţate sau transformate în cămine de bătrâni în alte judeţe ale ţării. De data aceasta nici un medic nu a mai fost interesat să profeseze într-un spital din Dolj, motivul cel mai probabil fiind dorinţa imperativă a celor din afara judeţului de a lucra în unităţi sanitare din municipiul Craiova sau la o distanţă cât mai apropiată de casă. Cum acest lucru nu a fost posibil pentru toţi, până la urmă reluarea procesului de redistribuire s-a dovedit a fi un fiasco în Dolj. Iar ca dovadă stă faptul că nimeni nu şi-a mai depus actele la Direcţia de Sănătate Publică.
O altă posibilă explicaţie este aceea că majoritatea celor dornici să activeze pe viitor într-un spital din Dolj au avut grijă să se înscrie în etapele precedente. Reamintim că redistribuirea personalului sanitar s-a realizat conform unui calendar stabilit de oficialii de la Bucureşti. Astfel, în zilele de 4 şi 5 aprilie a.c., direcţiile de sănătate publică au realizat redistribuirea personalului care a optat pentru spitalele din acelaşi judeţ. Nu a fost şi cazul Doljului, întrucât în judeţ nu a fost desfiinţată nici o unitatea sanitară. Apoi, în cea de a doua etapă, cadrele medicale au avut ocazia să aleagă pentru judeţele limitrofe, iar în faza a treia reîmpărţirea s-a făcut la nivel naţional. Ar fi trebuit să fie ultima, însă, Ministerul Sănătăţii a decis să mai prelungească redistribuirea cu încă o etapă.
Compromis pentru cadrele medicale
Pentru mulţi dintre medici şi asistenţi, per total, soluţia redistribuirii s-a dovedit a fi, însă, una de compromis. Cu toate că şi-au găsit în cele din urmă un loc de muncă, angajaţii din spitalele desfiinţate s-au declarat nemulţumiţi de situaţia existentă. Mai ales că, mulţi dintre ei sunt nevoiţi să facă naveta câteva zeci de kilometri pentru a lucra într-un spital din Dolj.
În schimb, reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică consideră redistribuirea ca fiind benefică. După infuzia de personal medical rezultată în urma celorlalte două etape mai multe posturi de specialişti, de care spitalele aveau nevoie sunt acum acoperite fie că este vorba de medici, asistenţi medicali sau infirmiere. De altfel, cel mai câştigat din acest punct de vedere a fost Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Victor Babeş” din Craiova care a reuşit să obţină un specialist în ATI şi şapte asistenţi medicali. Cadrele medicale au optat la momentul respectiv, însă, şi pentru Spitalul din Băileşti, Spitalul din Calafat, Spitalul din Dăbuleni, Spitalul de Psihiatrie din Poiana Mare, Spitalul din Filiaşi sau cel din Segarcea.
Doar un sfert din posturi au fost acoperite
Nu pare să fie, însă, îndeajuns. Un bilanţ al redistribuirii arată că 31 de cadre medicale şi infirmieri şi-au găsit un nou loc de muncă în spitalele doljene. Asta în ciuda, faptului că iniţial, unităţile sanitare au pus la dispoziţie de patru ori mai multe posturi: 29 de locuri disponibile la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Craiova, 13 la Spitalul Municipal Băileşti, 15 la Spitalul Clinic Municipal „Filantropia”, 7 la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Victor Babeş”, 5,5 la Spitalul de Neuropsihiatrie din Craiova, 11 la Spitalul Municipal Calafat, 5 la Spitalul Orăşenesc Segarcea, 7 la Spitalul Filişanilor, 5 la Spitalul Orăşenesc Dăbuleni, un singur post la Spitalul de Pneumoftiziologie Leamna, 12 pentru Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare, 4 la Centrul de Cardiologie Craiova şi 10 locuri la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Dolj. În total, managerii spitalelor au considerat că ar mai fi necesară încadrarea a 124 de salariaţi. Până la urmă, însă, doar un sfert din aceste posturi au fost acoperite.