Reprezentanți ai Liceului„ Charles Laugier” din Craiova au participat, în perioada 06-12.03.2022, în Portuglia, în orașul Faro, la școala „Agrupamento Escolas Montenogro”, la cea de-a patra reuniune transnațională din cadrul proiectului Erasmus +” Les Arts, Féderateurs D`Unité Européenne”, CU NUMĂRUL DE REFERINȚĂ: 2020-1-FR01-KA229-080039_2. Echipa română a fost formată din opt elevi, care au fost însoţiţi de profesorii: Panea Ludmila, Serban Claudia, Obretin Jeni și Triculescu Delia. La această întâlnire de proiect au participat profesori și elevi din Azore și din școala gazdă.
Este un proiect care abordează rolul și impactul artei, sub diverse forme de exprimare, asupra societății , având ca obiectiv principal dezvoltarea dialogului intercultural în rândul elevilor. Includerea diverselor forme de artă (literatură, muzică, dans, teatru) în viața elevilor conduce la sporirea creativității, întărirea stimei de sine și deschiderea către nou. Arta pregătește elevul să trăiască în frumusețe și armonie, dezvoltându-i gândirea, sensibilitatea comportamentală și senzorială. Activitățile desfășurate de elevi de-a lungul vizitei transnaționale au avut în vedere activități demonstrative în domeniul artei ,limbajul comun al formelor, culorilor, sunetelor, tehnici artistice precum si vizite la instituții de cultură, adiacente celor educaționale . Prima zi a fost una organizatorică și de integrare. Școala gazdă, prin reprezentanții la nivel de conducere si autorități locale, a prezentat alocuțiuni de bun venit apoi, fiecare delegație participantă și-a prezentat țara, orașul și școala. A urmat un moment poetic despre poezia portugheză, fiind evocați poeții Luis Camoes și Fernando Pessa. Activitatea s-a încheiat prin crearea de către participanți a unui colaj, cuprinzand mesaje către viitor în care au fost inserate cuvinte precum „pace”, „literatură”, „Europa”. A doua zi, la Biblioteca din Faro, a avut loc un atelier de literatură. Într-o atmosferă vibrantă,elevii au legat frumos teme, motive, emoții, inspirați din literatura autohtonă, impresionând prin varietatea prezentărilor și sinceritatea recitărilor. Ziua s-a încheiat prin vizitarea ruinelor romane din Milreu, cele mai proeminente și conservate dovezi ale prezenței romane în regiunea Algarve, Portugalia. În a treia zi, la atelierul de dans, susținut pe ritmul melodiei „Happy” de Pharrell Williams, elevi și profesori au visat și dansat împreună, pornind de la întrebări despre viață și stări emoționale care ne înconjoară. A patra zi, a fost dedicată atelierului de teatru, în care participanții au învățat să conștientizeze mai bine sentimentele și stările prin care trec, cum să le cunoască și să le definească prin limbaj gestual al corpului. A sosit și ziua a cincea în care au fost vizitate două orașe reprezentative, Slives, prima capitală a regiunii Algarve și Portimao, un faimos port și stațiune turistică. “Proiectul s-a încheiat cu decernarea diplomelor de participare și o seară festivă, în care elevii au retrăit câteva secvențe de la atelierele de muzică și dans. Sâmbătă, 12.03.2022, delegația română s-a întors acasă, bineînțeles nelipsind regretele și lacrimile vărsate cu ocazia despărțirii. Multe experiențe și emoții pentru grupul Erasmus+ din Portugalia, perpetuate în mobilitățile viitoare!” a precizat prof. Ludmila Panea .